עסקים כרגיל? עכשיו במסלול המהיר



עיריית ירושלים בתכנית חדשה וייחודית למען העסקים הביתיים: "האב עסקים" שכולל הרצאות ממוקדות, ליווי ומנטורינג, מפגשים ועוד

שוק מחנה־יהודה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיריית ירושלים תסייע לכל מי שיש לו עסק (עוסק פטור/מורשה/חברה בע"מ וכד'), שפועל מהבית ואינו בעל נכס מסחרי. זאת, מתוך הבנה כי מדובר באוכלוסייה יזמית, יוצרת ותורמת לאקו-סיסטם העסקי בעיר. 

 

בעיריית ירושלים זיהו כבר מזמן כי תחום העסקים מהבית החל להתפתח. לפיכך, החלו לפעול למענם, מתוך הבנה שיש צורך להיכנס לעולם הרישות העסקי ולמקסם את יתרונות הרישות, על מנת לייצר התאמה מיטבית של העסקים הללו לעולם העסקי. בעירייה ערכו מחקר נרחב על מנת למפות את קהל היעד, לזהות את האתגרים הייחודיים לו ובהתאם לכך, לבנות עבורו מענים מותאמים.

 

המחקר כלל סקר, מפגשי חשיבה קבוצתיים וראיונות עומק ושיח עם ארגונים ממשלתיים, עירוניים ופרטיים.

 

אחת התובנות המרכזיות שעלו מהמחקר, הייתה שמתן מענה אמיתי לעוסקים מהבית חייב לכלול היבט של מידע, יישום ורגש. בנוסף, עלה כי יש להעמיק לא רק בפיתוח העסק הפרטי, אלא גם להתייחס לסביבה ולקהילה שבה הוא פועל, כמו גם לפיתוח האישי, לצד המקצועי-ניהולי.

 

בעיריית ירושלים הבינו שכללי המשחק השתנו ושלצד הנגשת קורסים מקצועיים, יש גם לסייע לעסקים ביישום ולספק להם מעטפת שתקנה להם ביטחון ותחושת שייכות, שתיתן מקום לרגש ותעזור בעיבוד המחשבות העסקיות. אט אט חלחלה גם ההבנה, כי שירותים שתומכים עסק בודד אינם מספיקים והללו עדיין השאירו אותו לבד במסע ההתפתחות והעסק ובעליו חוו בדידות וניתוק מהמארג העסקי בעיר, כשבפועל, אחד הדברים שהכי תרמו להתקדמותו הוא דווקא יצירת שיתופי פעולה כלכליים עם עסקים אחרים.

 

לאור זאת, פותח בעירייה סל שירותים שנותנים מענה על החוסרים הללו ובהם "האב עסקים" שכולל הרצאות, ליווי ומנטורינג ומפגשים. ה"האב עסקים" כולל עמדות עבודה וחדר ישיבות, ליווי של מנטור מ"קרן שמש", המעודדת יזמים המעוניינים לפתוח עסקים ולהתפרנס מהם, וכן הרצאות מטעם מט"י ירושלים הממוקדות בעולם התוכן הייחודי של העוסקים מהבית, ופתוחות לקהל הרחב ללא עלות. תכנית שנעשית בשיתוף גם עם מינהל קהילתי גוננים.  כך לדוגמה, ההרצאה הראשונה בסדרה תתקיים תחת הכותרת "על בדידות עסקית והדרכים להפגתה". בנוסף, מתקיימים מפגשי נטוורקינג, ליווי עסקי ופיתוח קהילות עסקים והוקם כלי מקוון ליצירת שיתופי פעולה כלכליים, שמאפשר לבעלי עסקים לייצר קשרים עם עמיתיהם, לצאת מהבדידות העסקית ולהגדיל את רווחיהם (קישור לכלי:

https://jerusalemmuni.ravpage.co.il/networking

כמו כן, בסוף חודש דצמבר מתוכנן כנס ראשון מסוגו בארץ לעוסקים מהבית. התכנים יתמקדו בשינויים שבעולם העבודה, כיצד עסקים יכולים להתפתח בהתאם לשינויים שחלו ואלו מיומנויות עליהם לרכוש ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר ביוזמה יוצאת דופן שמובילה עיריית ירושלים ובתוכנית עבודה ייחודית למען העסקים הביתיים. כל זאת, במטרה להאיץ את הפעילות, להגדיל רווחיות ולשפר את המעמד של העסקים הקטנים בסביבה המשתנה. נמשיך לפעול ביתר שאת למען כלל בעלי העסקים, שכן הם מהווים את עמוד השידרה של הבירה ותורמים לחוסנה הכלכלי."

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה