עמק הצבאים בירושלים זכה בפרס לקיימות ע"ש נחמה ריבלין



במסגרת ועידת האקלים הישראלית ה-4, עמק הצבאים זכה בפרס לקיימות שהוענק על-ידי כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. נימוקי השופטים: ""עמק הצבאים הוא מיזם שהצליח מעבר לכל דמיון, מאתר נחשק ליזמי נדל"ן הפך המקום לפנינת טבע המחוללת תהליכים חינוכיים רבי משמעות"

פרס ע"ש נחמה ריבלין לקיימות הוענק לראשונה, במסגרת ועידת האקלים הישראלית ה-4. הפרס הוענק על-ידי כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ל-4 פרויקטים נבחרים. עמק הצבאים בירושלים נבחר בין מקבלי הפרס, ביחד עם מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי, תנועת מחאת התלמידים למען האקלים בישראל והמאבק לאוויר נקי במפרץ חיפה.

צילום: ארנון בוסאני

נימוקי השופטים להענקת הפרס לעמק הצבאים בירושלים, השייך לעיריית ירושלים ומנוהל ע"י החברה להגנת הטבע: "עמק הצבאים הוא מיזם שהצליח מעבר לכל דמיון, מאתר נחשק ליזמי נדל"ן הפך המקום לפנינת טבע המחוללת תהליכים חינוכיים רבי משמעות. הפועלים למען עמק הצבאים הצליחו (ומצליחים) במשימתם בדרכם השקטה, הצנועה והנחושה. לא פלא שלעמק הצבאים הייתה פינה חמה בליבה של נחמה ריבלין ז"ל".

מקבלי פרס הקיימות. צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, במעמד הטקס ציין: "נחמה הייתה מהראשונות להבין שאקולוגיה, קיימות והגנת הסביבה, כבר מזמן אינן בגדר נושא שמסתכם באהבת הטבע. התחזיות בנוגע לשינויי האקלים הפכו את התחום הזה מֵעִניין שולי, של חובבי טבע, ו"משוגעים לדבר" לבעיה רצינית, שעומדת לפתחם של מנהיגי העולם כולו. אני זוכר איך סיפרה לי על שיחתה, עם מלאניה טראמפ, הגברת הראשונה של ארצות הברית, על משבר האקלים. כשהיא הייתה בוויטנאם, היא סיפרה בגאווה על מדינת ישראל, וגם הסבירה על הגינה הקהילתית שהיא שתלה בבית הנשיא. לה לא היה ספק. היא הבינה שהעולם שלנו עובר שינויים מסוכנים, שמחייבים אותנו לקחת אחריות. ונחמה האמינה שהמפתח לשינוי עובר אצל כל אחד ואחת מאתנו: בבית, ובקהילה. שינוי קטן, באופן שבו אנו מתנהלים בחיי היום-יום: בהפרדת פסולת, בצריכה נבונה, בשימוש חוזר כדי לייצר פחות פסולת. כל צעד קטן כזה, כך האמינה נחמה, הוא כבר צעד חשוב. הוא לקיחת אחריות".

ראש-העיר ירושלים, משה ליאון: "הזכייה בפרס מצביעה על ההערכה הרבה שלה זוכות יוזמות הפיתוח במרחב הציבורי בעיר ומערך הפארקים והטבע העירוני בפרט. בנוסף, הפרס מבטא את החשיבות העירונית הגדולה בהשקעה באיכות החיים ובמעורבות הקהילתית בירושלים, המשפיעה על תהליכי התכנון והחשיבה המשותפים לעירייה ולתושבים".

צילום: ארנון בוסאני

ועידת האקלים הישראלית ה-4 נערכה שלשלום במוזיאון לאמנות בת"א בהובלת קואליציית האקלים הישראלית, שחברים בה ארגוני סביבה ובהם החברה להגנת הטבע, אקואושן, אדם טבע ודין, אקופיס, הרשת הירוקה, מרכז השל לקיימות וחיים וסביבה וארגונים חברתיים, כמו איגוד רופאי בריאות הציבור ואיגוד המתכננים לישראל. לוועידה הגיעו כ-1,700 אישה ואיש. "נחמה ריבלין פעלה רבות למען קידום נושא הקיימות בדגש על עשייה מקומית וקשר למקום ולאדמה", מספר ערן בן ימיני, מנכ"ל ארגון חיים וסביבה.

 

הפרס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל הוענק לקמפיינים ויוזמות מקומיות וארציות שנחלו הצלחה יוצאת דופן ואשר מובלים על ידי ארגונים סביבתיים והתארגנויות מקומיות. מטרת הפרס, שהוענק ונוהל ע"י חיים וסביבה-ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, היא לחגוג הצלחות ולהבליט את העשייה הסביבתית של ארגונים והתארגנויות הפועלים בזירות השונות של שינוי פני החברה הישראלית.

 

וועדת השיפוט הורכבה משופטת בית המשפט העליון ונשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר, נציגת משפחת ריבלין ענת ריבלין, והוועד המנהל של ארגון הגג של ארגוני הסביבה חיים וסביבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה