״עמית לדרך" - תכנית מיוחדת לצעירים משוחררים מרקע כלכלי ומשפחתי מאתגר



במסגרת התכנית, 25 צעירים משוחררים, רובם חיילים וחיילות מרקע קרבי, עוברים תהליך ליווי שנתי הכולל יעוץ ותמיכה

עיריית ירושלים החלה להפעיל תכנית מיוחדת לצעירים משוחררים מרקע כלכלי ומשפחתי מאתגר, בשיתוף עמותת 'עמית לדרך' ומרכז הצעירים של ירושלים – 'בית קנדה'.

צילום: עמותת 'עמית לדרך'

במסגרת התכנית, 25 צעירים משוחררים, רובם חיילים וחיילות מרקע קרבי, עוברים תהליך ליווי שנתי הכולל יעוץ ותמיכה.

התכנית מתייחדת בכך שהיא רותמת גם 25 מנטורים-מנהלים בכירים מהעירייה ומהמשק הירושלמי, אשר עוברים הכשרה ארוכה ומוסמכים להיות מנטורים לאותם צעירים; כך נוצר מפגש אמיתי ומיוחד של עמיתים.

עמותת 'עמית לדרך' אמונה על התכנית והיא מלווה ופועלת במרכז הצעירים העירוני הממוקם בשכונת מוסררה.

השבוע נערך אירוע מפגש והצמדות במרכז הצעירים; אליו הגיעו מנטורים, צעירים ואורחים. הערב נפתח במעגל הכרות גדול ומעניין, המשיך ליחידות נפרדות של המנטורים והצעירים והסתיים בפעילות הכרות בה נחשפו אט אט ההצמדות.

תכנית זו מצטרפת למגוון רחב של תכניות ומענים לחיילים ובנות שירות לאומי משוחררים אשר פועל במרכז צעירים ירושלים ותחת רשות הצעירים העירונית.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על התכנית המיוחדת המובלת בשיתוף מרכז הצעירים של ירושלים ועמותת 'עמית לדרך' - המיועדת לצעירות וצעירים, חיילות וחיילים ובנות שירות לאומי משוחררים. התכנית נועדה לתת להם כלים חשובים לעשייה משמעותית בחיים, במקום הראוי ביותר - 'מרכז הצעירים, בהיותו מוקד ידע ופעילות בחיי הצעירים בעיר, תוך פיתוח קריירה, אקטיביזם חברתי וחוויה סטודנטיאלית לצעירי ירושלים".

צילום: עמותת 'עמית לדרך'

להלן מספר ציטוטים מרגשים של הצעירים כשנשאלו מה הם מצפים מהקשר עם המנטור/ית:

"שהמנטור ילמד אותי לנצח, בסוף אני רוצה למות עם ניצחונות ולא עם זיכרונות".

"אני רוצה לקבל תחושה של משפחתיות כי זה מה שחסר לי בחיים. מחפש שלא יהיה הגדרה של תפקידים. שהקשר יהיה כמו במשפחה, שכולם יודעים את התפקיד שלהם ויש הרמוניה, וככה הייתי רוצה שהמנטור ידע לקרוא בין השורות ויהיה כמו חבר".

"אני רוצה שנעבוד בעבודת צוות, למצוא פתרון, צריכה שלא יתייאשו ממני, הרבה סבלנות, שיכילו אותי, שירדו אלי לצרכים שלי, שהמנטור יגיע לשאיפות שלי, שיעטוף אותי ממש כמו הורים - ככה זה ייתן לי ביטחון. מבחינתי שנתחיל בוויב כייפי, כי זה ייתן לנו להגיע להרבה מקומות חדשים, כיף וחברות, קשר של פתיחות הכלה ועומק, שיוביל אותי קדימה"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה