עמותת אור ירוק: ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בשנת 2019



מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי במהלך כל שנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 61 מהם נהרגו בתחום העירוני בעשרת החודשים הראשונים של השנה בלבד. בירושלים נפגעו בתאונות דרכים 3,215 הולכי רגל בעשור האחרון

מעבר חציה. צילום: עמותת אור ירוק

בירושלים נפגעו בתאונות דרכים 3,215 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 58 הולכי רגל נהרגו ו-912 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 357 הולכי רגל, מספר נפגעים גבוה מכל יתר הערים בתקופה זו. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעיר שישה נהרגו.

בבית שמש נפגעו בתאונות דרכים 202 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם חמישה הולכי רגל נהרגו ו-46 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 34 הולכי רגל, זוהי השנה בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר בעשור החולף עוד בטרם הסתיימה הספירה שלה.

בביתר עלית נפגעו בתאונות דרכים 103 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שלושה הולכי רגל נהרגו ו-33 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 13 הולכי רגל.

במעלה אדומים נפגעו בתאונות דרכים 175 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם  הולך רגל אחד נהרג ו-26 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 16 הולכי רגל.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו למעלה מ-4,100 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,200 הולכי רגל בתאונות דרכים.

במהלך כל שנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 61 מהם נהרגו בתחום העירוני בעשרת החודשים הראשונים של השנה בלבד. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,700 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (201-2019), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיות מעורבת בתאונות דרכים. זוהי אוכלוסייה מוחלשת הכוללת בעיקר ילדים, קשישים או אנשים עם צרכים מיוחדים ואין מי שיזעק את זעקתם. מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל ואת זה במשרד התחבורה חייבם לשנות. חייבים למפות את מעברי החציה האדומים ולהתמקד בשיפור התשתית באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו בתי ספר, גני משחקים, מתנס"ים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות. באותם אזורים חייבים להתקין פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כדי שגם במקרה של פגיעה ניתן יהיה למנוע או לצמצם באופן ניכר את הנזק להולך הרגל".

מסקר  שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" עולה כי  הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

מהסקר עולה כי: 60% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה