עמותת אור ירוק: בחודשי הקיץ הכי מסוכן בכבישי הערים



על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, חודשי הקיץ הם המסוכנים ביותר להיפגעות בתאונות דרכים בכבישי הערים. בירושלים הכי מסוכן בחודש יוני

חודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, מחוץ למסגרות, השגרה נשברת, החום הכבד מגביר את העייפות וקשה יותר להתרכז. על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2014-2018), עולה כי החודש בו המסוכנות הגבוהה ביותר להיפגע בתאונת דרכים בתחום העירוני הוא חודש יוני.

בחמש השנים האחרונות נפגעו בחודש יוני 6,456 בני אדם בתאונות דרכים בערים ובישובים, החודש הבא אחריו במסוכנות הוא מרץ שבמהלכו נפגעו 6,312 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 6,232 בני אדם בתאונות ואחריהם אוגוסט ויולי בהפרשים קטנים: 6,211 נפגעים בחודש אוגוסט ו6,206 נפגעים ביולי. החודש בו המסוכנות היא הנמוכה ביותר הוא החודש החורפי דצמבר כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 5,182 בני אדם.

בירושלים נפגעו במהלך חודש יוני בחמש השנים האחרונות 698 בני אדם והוא החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר.

"החום הגדול כבר הגיע ואנו עוברים ימים של שרב וחמסין, הרכב לוהט והעייפות גוברת" - נמסר מעמותת אור ירוק, "כל אלה מכבידים על הנהיגה ופוגמים בערנות שלנו. חשוב להיכנס לכלי הרכב לאחר מנוחה והתרעננות, להקפיד לשתות משקאות קלים לפני הנסיעה ולנסוע ברכב ממוזג ומאוורר. במידה וחשים עייפות במהלך הנהיגה חשוב לעצור להתרעננות במקומות המיועדים לעצירה, לאכול משהו קל ולשתות משקה צונן ורק לאחר שמתאוששים ניתן להמשיך בנסיעה".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בדיקת החודשים בהם נרשמת היפגעות יתר בערים מאפשרת לכלל הגופים האמונים על הבטיחות בדרכים ובהם ראשי הערים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לפעול באופן ממוקד יותר לשיפור הבטיחות. נתונים אלה יכולים להוות כלי אפקטיבי להקטנת מספר התאונות והנפגעים. בחודשים האדומים חייבים להגביר את המודעות לתאונות הדרכים ובעיקר את הנוכחות והנראות המשטרתית כדי למנוע עבירות תנועה שיסכנו את החיים של כולנו. החופש הגדול כבר כאן וגופי הבטיחות חייבים לשלב ידיים כדי שכל הילדים יחזרו אל  ספסל הלימודים בריאים ושלמים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה