עיריית ירושלים תתן אורכה לצווי ההריסה ישנים בעיסאוויה



ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הנחה על מתן אורכה לצווי הריסה ישנים בשכונת עיסאוויה של חצי שנה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה גדולה לתושבי שכונת עיסאוויה"

שכונת עיסאוויה, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לפי מדיניות ראש העיר, תיתן אורכה לצווי הריסה ישנים בשכונת עיסאוויה. זאת, בעקבות שיחות שקיים ראש העיר עם הנהגת השכונה (מר עומר עטיה ומר חדד עביד).

בשנים האחרונות מקדמת עיריית ירושלים תוכנית מתאר לשכונת עיסאוויה אשר נמצאת בשלבים אחרונים של תכנון מפורט. העירייה מעוניינת להביא אישור סופי לתכנית בזמן קצר, בתאום ובשיתוף התושבים והנהגת השכונה, לרווחת התושבים ובמטרה לקדם הסדרה ופיתוח השכונה.

בעיסאוויה קיימים צווי הריסה שיפוטיים רבים שניתנו בעשרות השנים האחרונות עקב ביצוע עבירות בנייה. צווים אלו ניתנים להארכה לפי חוק התכנון והבניה ותקנות הגשת בקשה לפי סעיף 207.

במשך שנים רבות תוכנית המתאר לשכונת עיסאוויה קודמה לאיטה, מבלי לקבוע מועד סופי להשלמת התכנון, דבר שעצר התקדמות תכנונית אמיתית בשכונה. משכך, אין עילה משפטית ותכנונית לפי פסיקת בית המשפט העליון למתן ארכה לצווי ההריסה. יחד עם זאת, לאור פעילות ההנהגה החדשה בשכונה, הוחלט  על-ידי ראש-העיר לתת הזדמנות נוספת ואחרונה כדי להביא לידי אישור את התכנית ולקדמה מהותית. כל זאת, בתאום ובשיתוף התושבים - במטרה להגיע להסכמה על מתווה סופי בתוך כחצי שנה מהיום, תוך הגשת התכנית המוסמכת, המאושרת והמפורטת לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה. 

בתאום עם התביעה העירונית תינתן ארכה של חצי שנה מהיום - עד 01.09.20, לצורך גיבוש סופי של תכנית המתאר, בשיתוף ובתאום התושבים - למעט בניה חדשה שההליכים בה עדיין מתנהלים ובנוסף, כל  צווי הריסה מינהליים שהוצאו או יוצאו.

בעירייה מציינים כי כל בית שנבנה ללא היתר בשכונת עיסאוויה ועומד בקריטריונים האמורים, או בכל שאלה או בקשה אחרת, יפעל לקבלת מכתב רשמי אודות הסטאטוס העתידי של הבניה האמורה והוא יהווה תנאי לכל בקשה לבית המשפט, או כל בקשה משפטית אחרת. כמו כן, הנהגת השכונה תתחייב לפעול ליצירת שקט ולהרגעת המצב הביטחוני בכפר, מתוך רצון להחזיר את חיי התושבים לחיים שגרתיים.

יודגש כי העירייה מצפה לשיתוף פעולה מלא מצד כל תושבי השכונה, היות ומדובר בתוכנית אשר מיטיבה עם השכונה והזדמנות אמיתית והיסטורית להסדרת התכנון והבינוי בה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה גדולה לתושבי שכונת עיסאוויה. התכנית תביא להסדרת ייעודי הקרקע וזכויות הבניה בהתאם לאופיה של השכונה ומגמות הפיתוח העתידיות בה - לרווחת התושבים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה