עיריית ירושלים בחרה בחברת סונול EVI להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר



בשלב הראשון יוקמו כ-100 עמדות טעינה , ובהמשך תפרוס החברה עמדות נוספות בהתאם לביקושים, אשר צפויים לגדול בשנים הקרובות

עיריית ירושלים, באמצעות חברת 'עדן', החברה הכלכלית העירונית, בחרה בחברת סונול EVI, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת סונול וחברת משק אנרגיה, כזוכה במכרז להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים במרחב הציבורי ברחבי העיר ובחניונים העירוניים.

קרדיט תמונה: יח"צ

היקף העסקה בשלב הראשון והמיידי הוא 3 מיליון שקלים להקמת כ-100 עמדות טעינה. בהמשך תפרוס החברה עמדות נוספות בהתאם לביקושים, אשר צפויים לגדול בשנים הקרובות.

מטרת המיזם היא לבסס תשתית ציבורית עירונית לטעינת רכבים חשמליים, זאת בנוסף לשקעי הטעינה הפרטיים של בעלי הרכבים בביתם. התקנת העמדות העירוניות וזמינותן תעודד ותתמרץ שימוש ברכבים חשמליים בקרב תושבי העיר ותתרום להקטנת זיהום האוויר בעיר.

חברת סונול EVI, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת סונול וחברת משק אנרגיה, תפעל להקמה, תפעול ותחזוקת עמדות הטעינה. בשונה ממודלים בערים אחרות, מסלול ההתקשרות הייחודי שגיבשה העירייה מול החברה יאפשר לעירייה להיות הבעלים של עמדות הטעינה ובכך תתאפשר גמישות תכנונית ארוכת טווח. העירייה תוכל להציע מחירי טעינה תחרותיים עבור תושבי העיר בכל זמן נתון.

המיזם ימומן, בין היתר, באמצעות מענק בסך של מיליון שקלים, אשר ניתן לעירייה ממשרד האנרגיה.  סכום המענק הוא הגבוה ביותר אשר הוענק על ידי המשרד לרשות מקומית לקידום מיזם התקנת העמדות.

עוד יצוין כי המהלך מצטרף לשורה של צעדים בתחום ההתייעלות האנרגטית בעיר בהובלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון. בין היתר נבחרו לאחרונה חברות אלקטרה וגרינקו אנרג'י כזוכות במכרז להקמת פאנלים סולאריים על גגות העיר ירושלים בהיקף של 24 מיליון שקלים. במסגרת המיזם יותקנו בשלב הראשון מערכות פוטו וולטאיות על 53 גגות מבנים עירוניים שיאפשרו הפקת אנרגיה חשמלית

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו שלב נוסף בקידום תשתיות ירוקות ובהתייעלות אנרגטית בעיר וכן שימוש באנרגיה ירוקה לצרכים שונים. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים במטרה להפחית את זיהום האוויר ולשמור על בריאותם של תושבי העיר".

מנכ"ל סונול EVI, עמית אקשטיין: "אנו מודים לחברת עדן ולעיריית ירושלים על הבחירה בנו להקמת כ-100 עמדות טעינה בירושלים, אשר תהנה מהיקף הסבסוד הגדול ביותר מבין הרשויות המקומיות במסגרת מכרז משרד האנרגיה. זכיה זו, בשיאה של תקופה בה הוגבר מאוד קצב פריסת עמדות הטעינה ברחבי הארץ, תסייע בהאצת מהפכת הרכב בישראל, מגמה הצוברת תאוצה בכל העולם גם על רקע משבר האקלים המניע צרכנים לחפש אלטרנטיבות ידידותיות יותר לסביבה.ירושלים נחשבת כעיר מובילה בישראל בתחבורה חכמה ופריסה נרחבת של עמדות טעינה בעיר מהווה מהלך מתבקש. אנו נפעל במהירות על מנת לספק לתושבי בירת ישראל שרותי טעינה מעולים ובמחיר תחרותי, כך שיוכלו לקחת חלק בחדירה המואצת של רכבים חשמליים הצפויה במהלך 2021".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה