עיריית ירושלים אישרה פטור לאגרת היתר להעמדת שולחנות, כסאות ושמשיות לשנת 2022



זו השנה השלישית שעיריית ירושלים מאשרת את הפטור מאגרת הוצאת כיסאות ושולחנות לבתי עסק, במטרה לסייע לעסקי ענף המסעדנות, בתי הקפה והברים לצלוח את הזמנים המאתגרים בקורונה

צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

עיריית ירושלים, החליטה בישיבת המועצה האחרונה על מתן פטור על אגרת הצבת כסאות, שולחנות ושמשיות במרחב הציבורי גם לשנת 2022, במטרה לסייע לעסקי ענף המסעדנות, בתי הקפה והברים לצלוח את הזמנים המאתגרים בקורונה. שווי הפטור מהאגרה, אשר לא נגבתה מאז שנת 2020 (בשל התפרצות נגיף קורונה) - כ-600 אלף שקלים, נכון לשנת 2019, השנה האחרונה בה נגבתה אגרה זו.

בעירייה מסבירים כי מטרת הפטור היא לעודד את בעלי העסקים לארח לקוחות במרחב הפתוח, וזאת כדי לתרום לחווית בילוי בטוחה יותר, להקל את עומס התשלומים מבעלי העסקים בענף שנקלעו לקשיים כלכליים ולחזק את הענף כולו.

בעירייה מדגישים כי דווקא על רקע ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה והגל החמישי, קיים צורך משמעותי בחיזוק בעלי העסקים בעיר, אשר יאפשר להם לצלוח את התקופה המאתגרת.

פעולות אלו הן בהמשך לפעולות העירייה למען בעלי העסקים בירושלים עקב משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות. כבר בחודש מרץ 2020 החליטה העירייה לאשר פטור מאגרת הצבת כיסאות ושולחנות כהוראת שעה, וכן פעלה לקידום מיזמים שונים, כדוגמת עיר המדרחובים של ישראל ו"אוטו אוכל", מענקים לשדרוג חזיתות עסקים לצד שדרוג חזיתות של מרכזים מסחריים ברחבי העיר, הצבת ריהוט רחוב והקמת מתחמי ישיבה במרכזים המסחריים בעיר, הקמת מרכזים למיצוי זכויות, קיום סדנאות והקמת אתרי סחר דיגיטליים לעסקים. לאחרונה, אף התקיימו בעיר כנסים עבור בעלי עסקים הפועלים מהבית וכן בעלי עסקים מתחום הקולינריה בעיר, במטרה לתת בידיהם כלים ממוקדים, אשר יסייעו להם בפיתוח העסקי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו כאן עבורכם!עיריית ירושלים מאשרת זו השנה השלישית את הפטור מאגרת הוצאת כיסאות ושולחנות. נמשיך לפעול לקידום העסקים המקומיים, מתוך הבנה שהם אלו התורמים לחוסנה הכלכלי של העיר ו הווים את עמוד השדרה של הכלכלה העירונית"

חבר המועצה יהודה בן יוסף, מחזיק תיק קידום עסקים בעיר: "עיריית ירושלים, פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה, במטרה לסייע לבעלי העסקים מכל התחומים לצלוח את המשבר. כך, אנו פועלים לתת בידיהם כלים עסקיים ושיווקיים ומפחיתים את נטל התשלומים בתקווה שיחלוף המשבר בקרוב. אני מקווה שבשורה זו הינה אחת מתוך רבות שבדרך ותוביל לשיתופי פעולה נרחבים וחזרה לשגרה חדשה ומשופרת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה