עיריית ירושלים אישרה להפקדה את התכנית להקמת מתחם המגורים כרמית



התכנית הומלצה להפקדה תוך עריכת שינויים משמעותיים, המשפרים את תרומתה למרחב הציבורי • צומצם היקף יחידות הדיור במתחם ל-1000 יחידות • אחוז ההפרשות לצורכי ציבור יגדל ל- 80 אחוז משטח התכנית, לעומת היקף המגורים שיעמוד על 20 אחוז בלבד. בונים עתיד לצעירים שלנו

רחוב בקרית יובל שיעבור שדרוג (הדמיה: אול אין)

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה אמש (ד') להפקדה בוועדה המחוזית את התכנית להקמת מתחם המגורים "כרמית", שימוקם במורדות שכונת קריית יובל.

בעיריית ירושלים מציינים כי הקמת המתחם יגדיל משמעותית את היצע הדיור באיזור, ימשוך אליו זוגות צעירים, משפחות ואוכלוסייה שעובדת באיזור (כמו בית החולים הדסה), יכלול שטח גדול יותר מהתכנון המקורי עבור שטח ציבורי פתוח (שצ"פ), וכל זאת, תוך שמירה מקסימלית על ערכי הנוף והסביבה.

התכנית אושרה ומוגשת על שטחים המיועדים בחלקם עבור מוסד בכל השטח המזרחי, בעוד שהחלק המערבי מיועד לטובת קרקע חקלאית. התכנית גם סומנה בתכנית המתאר החדשה בשנת 2009 כאזור מגורים עירוני.

התכנית מוגשת על שטח פרטי המשתרע על פני כ-95 דונם. התכנית המקורית שעמדה בתנאי סף הציעה 1400 יחידות דיור חדשות ובניה על שטח של כ-40 אחוז משטח התכנית, לצד הפרשה של 60 אחוז לצורכי ציבור.

לאחר ששמעה ארוכות את יזמי התכנית, האדריכל ונציגי המנהלים הקהילתיים, החליטה הוועדה להפקיד את התכנית תוך ביצוע שינויים.

מספר יחידות הדיור יצומצם ל- 1000, משום שמדובר על שטח חדש לבניה למגורים ולא פינוי בינוי. לכן, בהתאם להחלטות תכנית האב, המטרה העיקרית בתכנית חדשה בשטח שאינו מיועד למגורים, היא בראש ובראשונה לתת מענה ציבורי נרחב עבור השכונה מעבר לצורך ביחידות דיור לתכנית.

הוועדה החליטה לשנות את התכנית באופן שאחוז ההפרשות לצורכי ציבור (גנים, בתי ספר, כיכרות, שטח ציבורי פתוח וכו') יגדל ל- 80 אחוז משטח התכנית והיקף המגורים יהיה 20 אחוז בלבד.

הוועדה סבורה כי ההחלטה מאוזנת ולוקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים: מיקום התכנית, תרומתה הגדולה לשטחים הציבוריים וגם תוספת יחידות דיור משמעותית לשכונה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה