עיריית ירושלים אישרה הקמת חניון 'חנה וסע' בהדסה עין כרם



התכנית מציעה הקמתו של חניון בן 4 קומות, הכולל 1000 מקומות חניה, מתוכם רבע עבור באי בית החולים והשאר ישרתו את משתמשי הרכבת הקלה

הוועדה המקומית ירושלים אישרה תוכנית מפורטת לחניון 'חנה וסע' בקמפוס בית החולים הדסה עין כרם, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת ליד מגדל האשפוז החדש. הוועדה החליטה להמליץ לוועדה המחוזית להפקיד את התכנית.

הדמיה לחניון חנה וסע בהדסה עין כרם. הדמיה: לוטנר אדריכלים

התכנית מציעה הקמתו של חניון בן 4 קומות, הכולל 1000 מקומות חניה, מתוכם רבע עבור באי בית החולים והשאר ישרתו את משתמשי הרכבת הקלה.

התכנית, שמקודמת ע"י עיריית ירושלים, תכנית אב לתחבורה, משרד התחבורה, ובית החולים הדסה,  חלה על שטח של כ-27 דונם, וממוקמת בחלקו הדרום-מערבי של הקמפוס, והכניסה אליו מתוכננת להיות הישר מכביש 396, המוליך אל צומת כרם. הגישה הרגלית מהחניון אל תחנת הרכבת, שתמוקם במפלס הכניסה אל בית החולים, תהיה דרך אמצעי גישור מכניים כמעליות ודרגנועים. האמצעים הללו יאפשרו החלפה נוחה מרכב פרטי לרכבת הקלה. בכך תופחת תנועת כלי הרכב הפרטיים בתוך העיר, ויגדל השימוש בתחבורה הציבורית.

הבינוי כולל קירות וגגות ירוקים וחיים. הדבר יאפשר מיזוג טוב יותר של הבינוי בנוף של אגן עין כרם, לאור הרגישות הנופית של האזור. בנוסף, הדבר מהווה אמצעי להשהיית מי נגר (מתן פתרון למיתון שיטפונות/הצפות כתוצאה משטח בנוי המונע חלחול מים הניגרים על פני הקרקע).

הדמיה לחניון חנה וסע בהדסה עין כרם. הדמיה: לוטנר אדריכלים

ייזום התכנית וביצועה נעשה על-ידי צוות תכנית אב לתחבורה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:  "ירושלים חווה מהפכה תחבורתית ברחבי העיר, זאת כחלק בלתי נפרד מפיתוחה.  הארכת קו הרכבת לבית החולים הדסה עין כרם הכרחית למען תושבי העיר והקמת החניון הוא נדבך מרכזי, שיפחית את תנועת כלי הרכב הפרטיים באזור ויגדיל את השימוש בתחבורה ציבורית".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה