עיריית ירושלים אישרה את תכנית סיליקון ואדי



מטרת התכנית היא מיצוי מקסימלי של פוטנציאל האזור לתעסוקה ותיירות, זאת באמצעות מיתוג האזור מחדש, תוספת של מסחר ותעסוקה, חיזוק התיירות, הסדרת מגורים, ופיתוח צירי תנועה, בדגש על מסלולי אופניים והליכה

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה את תוכנית האב לוואדי ג'וז, שהוכנה על-ידי עיריית ירושלים, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים ובמימון משותף עם המשרד לירושלים ומורשת.

הדמיה: ראש צוות התכנון האדריכלית יערה רוזנר- מנור

מטרת התכנית היא מיצוי מקסימלי של פוטנציאל אזור מרכזי זה לתעסוקה ותיירות, זאת באמצעות מיתוג האזור מחדש, תוספת של מסחר ותעסוקה, חיזוק התיירות, הסדרת מגורים, ופיתוח צירי תנועה, בדגש על מסלולי אופניים והליכה. התוכנית נועדה לאפשר ליזמים מקומיים ולבעלי הקרקעות באזור לפתח את המתחם - לרווחת תושבי מזרח ירושלים.

את רחוב ואדי ג'וז עצמו מייעדת התכנית להיות אזור תעסוקה מתקדם, ה"סיליקון ואדי", בשילוב עם מסחר ומלונאות. זכויות הבניה יהיו 200,000 מ"ר למסחר ותעסוקה.

בהובלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, והגורמים המקצועיים, דוחפת העירייה לייעוד האזור כמתחם מתקדם להייטק. לצורך כך עתידים המוסכים לעבור למתחמי התעסוקה בעיסאוויה ואום טובא, שאושרו בוועדה המקומית בחודשים האחרונים.

בנוסף, לאור המיקום הנגיש והמרכזי, מאפשרת התכנית בניית 900 חדרי מלון. הרשות לפיתוח ירושלים כבר החלה לתכנן לאורכו של רחוב ואדי ג'וז תכנית מפורטת, על מנת לזרז את התהליך ולאפשר הוצאת היתרי בנייה, וזאת במטרה לממש את בניית משרדי ההייטק והמלונאות מהר ככל הניתן.

שטח התכנית כולל את פארק פתחת קדרון – פארק ענק וראשון במעלה במזרח העיר. פיתוחו של הפארק בפועל יחל בעוד כשלושה חודשים, והסיום צפוי בעוד כשנתיים.

הדמיה: ראש צוות התכנון האדריכלית יערה רוזנר- מנור

רחוב עותמאן בן עפאן שמצפון למע"ר מזרח, מקשר את השכונה לכביש מס' 1 העירוני שממערב, ומוצע ע"י התכנית להיות ציר נופי, מעין "פארק המסילה" של מזרח העיר. לצורך פיתוחו ממליצה התכנית על שני מתחמים להתחדשות עירונית. התכנית מציעה הקמת בינוי חלופי ומסודר למגורים, בשילוב מסחר ותעסוקה או תיירות, ופינוי חלק מהשטח לטובת שימושים ציבוריים – טיילת לאורך נחל הקדרון, ועוד.

כמו כן, התכנית מציעה כבישים חדשים שיקלו על עומסי התנועה ויקשרו לכבישים ראשיים סמוכים, ובנוסף נבחנת ע"י תכנית האב לתחבורה אפשרות למעבר רכבת קלה באזור זה.

רובה של התכנית נמצא באזור רגיש נופית, באגן העיר העתיקה, ועל כן מוגבל הבינוי של מרבית שכונת המגורים עד לגובה 4 קומות, אך מתחם התעסוקה חורג מכך ומאפשר לעלות בהדרגה עד לגובה מירבי של 16 קומות.

בוועדה התקיים דיון לגבי האופי השימורי של אזור זה, ולגבי הצעת התכנית לשימורם של מבנים ולסימון מתחם לשימור. חברי הוועדה בירכו על הכנת התכנית והחליטו פה אחד לאשרה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בצעד נוסף להגשמת תכנית היסטורית במזרח העיר. זוהי בשורה ענקית לכלכלה הירושלמית בכלל ובמזרח העיר בפרט, בהגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק. העירייה תדאג להביא את החברות המובילות במשק ואת האנשים האיכותיים ביותר למזרח העיר ותפעל בתאום מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים בתחום התכנון, התעסוקה וההכשרה, בכדי ליצור מהפכה משמעותית עם תקווה גדולה במזרח העיר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה