עיריית ירושלים אישרה את תוספת התקציב למוסדות התרבות בעיר



התקציב שאושר למוסדות התרבות בעיר עומד על סך 39.4 מיליון שקלים. העירייה אישרה את תוספת התקציב למוסדות התרבות בירושלים והגדילה אותו ב- 3.4 מיליון שקלים, לעומת השנה שעברה. בנוסף, יוקצו למוסדות התרבות עוד 5 מיליון שקלים בתקציב יעודי

צילום: פלאש 90

מגמת הגדלת התקציב למוסדות התרבות במהלך השנים האחרונות, מעידה על השקעת משאבים רבים ותשומת לב לתרבות בעיר.

בשנת 2020 עמד תקציב מוסדות התרבות על סך של כ-33 מיליון שקלים, ב- 2021 עמד התקציב על סך של כ-36 מיליון שקלים ותקציב 2022,יעמוד על כ- 39.4 מיליון שקלים. בנוסף, יוקצו למוסדות התרבות עוד 5 מיליון שקלים בתקציב יעודי.

בירושלים קיימים כ- 79 מוסדות תרבות להם מוענקת תוספת התקציב ובהם: הסינמטק, התזמורת הסימפונית ירושלים, מוזיאון מגדל דוד, פסטיבל ישראל, תיאטרון החאן הירושלמי, תזמורת ירושלים מזרח מערב, תזמורת הרחוב הירושלמית, מחול ק.ט.מ.ו.ן, מחול שלם ועוד.

לראשונה, אחד הצעדים פורצי הדרך עליהם החליטו ראש העיר והנהלת העירייה הוא מתן הנחה בסך כ- 22% בשכ"ל לתלמידים ירושלמיים, אשר לומדים בקונסרבטוריונים בעיר. מדובר בסכום נפרד ונוסף לתקציב הניתן למוסדות התרבות. התקציב היעודי התוספתי יעמוד על כ-3 מיליון שקלים, מהם כ-1.5 מיליון שקלים אשר יוקצו לטובת ההורדה בשכר הלימוד לתלמידי הקונסרבטוריונים בירושלים: האקדמיה, הסדנא ורון שולמית.

השבוע נשלח מכתב תודה לראש העיר מוועד מוסדות התרבות בירושלים, בו הביע הוועד את תודתו לראש העיר ולעיריית ירושלים על העלאת התמיכה העירונית בתקציב מוסדות התרבות. במכתב מצוין כי העלאה זו מעידה על עמדה איתנה לגבי חשיבותה של היצירה התרבותית בירושלים והן על האמון במוסדות התרבות, כתשתית המובילה את העשייה המגוונת והעשירה בתחומים השונים.

בנוסף, מודה הוועד לראש העיר ולעירייה על התמיכה בתקופת אי-וודאות מתמשכת, אשר פוגעים הן בענף התיירות והן בתרבות, תמיכה המאפשרת שמירה על רצף הפעילות, על כוח האדם ועל ההתנהלות התקינה של מוסדות התרבות.

בתוך כך, מציין וועד מוסדות התרבות כי הגדלת התמיכה העירונית בתקציב התרבות לשנה הקרובה תביא לתנופת יצירה רחבה ומחודשת ותחזק את ירושלים כבירת תרבות תוססת, ייחודית ומגוונת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים הופכת לבירת התרבות של ישראל. אישרנו תקציב שיא לתמיכה במוסדות התרבות בעיר ירושלים וזו גאווה גדולה. תוספת התקציב היא עדות למחויבותנו לשמירה על חוסנם הכלכלי, שגשוגם והרחבת פעילותם של מוסדות התרבות בעיר. התרבות היא הרוח! נמשיך לפתחה, לתמוך ולחזקה ולבסס את פעילות התרבות בעיר."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה