עוד לילה של עימותים קשים בשער שכם



עם סיום התפילה ליד שער שכם, יידו צעירים ערבים אבנים וירו זיקוקים אל שוטרים שהגיבו בירי רימוני הלם. שוטר נפצע לאחר שהותקף על ידי צעיר ערבי שנעצר. ראש העיר משה ליאון: "אין סיבה מהותית לכל אלימות. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות"



אמש (מוצ"ש) עם סיום התפילה ליד שער שכם, החלו מאות צעירים ערבים להתעמת עם כוחות המשטרה. על פי תיעודים מהמקום, עוברי אורח יידו אבנים וחפצי ברזל לעבר כוחות המשטרה. אחד מהם אף פצע קל שוטר מג"ב באמצעות בקבוק. 



לפני שפרצו העימותים, המשטרה אפשרה את קיום התפילה בהר הבית, ולאחריה החלה לפנות את המתפללים דרך שער שכם. גם במעבר קלנדיה מתרחשות התפרעויות ולוחמי מג"ב פועלים במקום. השוטרים שמרו על איפוק לאורך רוב שעות הערב לנוכח קללות ודחיפות, אך הגיבו לעתים בירי רימוני הלם. 

צילום: דוברות המשטרה
בתיעוד נוסף מהעימותים בירושלים נראה כי השוטרים השתמשו בפרשים בתגובה ליידוי אבנים ולירי זיקוקים מצד הצעירים הערבים במקום. המשטרה אף העלתה מסוק מעל שער שכם. במקביל, נראים צעירים יורים זיקוקים לעבר כוחות בהר הזיתים. באירוע ברחוב דוד בירושלים שבעיר העתיקה הותקף אדם תוך שהועף מראשו כובע שחבש. המשטרה עצרה לחקירה את החשוד, בן 25.

צילום: דוברות המשטרה
באירוע נוסף, אבנים הושלכו לעבר אוטובוס שהגיע לירושלים מכיוון מודיעין, בכביש 45. כתוצאה מכך, נהג האוטובוס נפגע בפניו ופונה לקבלת טיפול רפואי. טרם נעצרו חשודים.

צילום: דוברות המשטרה

ראש העיר ירושלים משה ליאון בתגובה לאירועי האלימות: "חובה על כולנו, מדינה, עיר ותושבי ירושלים - להרגיע את הרוחות. אין סיבה מהותית לכל אלימות. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, עכשיו ומיד.

אני קורא לכל הצדדים, להרגיע את הרוחות ולנהוג באחריות. בשנתיים האחרונות, מוסיף ראש העיר, "ירושלים היא דוגמא ומופת לחיים בצוותא, לחיים משותפים, הדדיים ואף ידידותיים. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי שכך זה ימשך. וזה אפשרי! לא נאפשר לקיצוניים מאף צד לדרדר את עירנו ללעומתיות".

בשנתיים האחרונות נעשה המון כדי לשרת את תושבי ירושלים כולם, בכל מגזריה ושכונותיה, והתוצאות מרשימות. המהלכים הללו ימשכו בתוכניות ייעודיות, בתקציבים, בדיאלוג רציף עם המגזרים השונים ואין ספק שיצליחו.

"אני משוכנע כי האחריות, השכל הישר וטובתה של ירושלים הם עמוד האש לפני כל מחנה, ויביאו להמשך הבנה וחיים שלווים בצוותא" מסכם ראש העיר.

היום (א') יכנס ליאון הערכת מצב יעודית עם נציגי שכונות העיר, מכל המגזרים, וגורמי הביטחון, לדון משותף במצב ולקבלת החלטות לביצוע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה