סקר אור ירוק: קרוב למחצית מתושבי ירושלים חוששים לחצות את הכביש



עמותת אור ירוק: "שילוב נכון של הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים יובילו לצמצום בהיפגעותם של הולכי הרגל"

צילום: עמותת אור ירוק

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד – קרוב למחצית הנשאלים מאזור ירושלים (46%) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה.

הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.

מהסקר באזור ירושלים עולה עוד כי 35% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.

מהסקר באזור ירושלים עולה:

  • 46% מהולכי הרגל באזור ירושלים חשים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.
  • 26% מהנשאלים באזור ירושלים הולכים יותר ברגל מאז הקורונה.
  • 40% מהנשאלים באזור ירושלים ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק.
  • 72% מהנשאלים באזור ירושלים חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

 

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא בין המדינות המסוכנות להולכי רגל והדברים באים לידי ביטוי גם בסקר. רוב הציבור חושש לחצות את הכביש ותחושת הביטחון ירודה מאוד. את המצב הזה חייבים לשנות בהעדפה של הולכי הרגל על פני כלי הרכב הפרטיים. מיתון וריסון תנועה בערים הם צעדים הכרחיים ונדרשים אשר יצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע בתאונת דרכים. יש לרכז מאמץ בעיקר בקרב ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים כ-50% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שילוב נכון של הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים יובילו לצמצום בהיפגעותם של הולכי הרגל . אלו צעדים שיצילו חיי אדם ויגבירו  את תחושת הבטיחות והביטחון של האזרחים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה