ספרא: סוף טוב למפגין היחיד שלמה מרדכי



שלמה מרדכי בעל הקיוסק המיתולוגי בכניסה לירושלים 'קיוסק האומה' התיישב בכיכר ספרא והפגין במשך כשנתיים על העוול שלדבריו נגרם לו בשל העבודות בכניסה, לאחר כניסתו של ראש העיר החליט לסייע לאדון מרדכי והיום הושגה הפשרה

צילום: דוברות עיריית ירושלים
במשך 30 שנה הפעיל שלמה מרדכי את הקיוסק המיתולוגי בכניסה לירושלים 'קיוסק האומה'. בשל העבודות בכניסה לירושלים נהרס הקיוסק שלו.
שלמה מרדכי שמטה לחמו נשבר, התיישב בכיכר ספרא והפגין במשך כשנתיים על העוול שלדבריו נגרם לו, לאחר כניסתו של ראש העיר החליט לסייע לאדון מרדכי והיום הושגה הפשרה ולכולם יהיה חג שמח.
ביתו של מרדכי אף שטחה את כאבה של אביה: 'אין אדם שלא מכיר את הקיוסק המפורסם של שלמה מרדכי בבנייני האומה בירושלים, ליד שדרת תחנות האוטובוס, שמתפקד כבר 30 שנה, כתבה בתו בפוסט שעורר הדים רבים. 'שלמה הוא אדם קשה יום, ללא בית, ופרנסתו היחידה הייתה מהקיוסק הקטן ששירת את כלל הירושלמים; מגדול ועד קטן, ובמחירים צנועים ולא מופקעים על אף היותו מונופול שם. כל רצונו תמיד היה להתפרנס בכבוד, מבלי לפגוע ברגשותיו של שום אדם. בעקבות שיפוצים עירוניים שעומדים להיערך באזור, הוחלט כי הקיוסק של שלמה ייסגר, והמשפחה נלחמת כעת כך שיימצא לו מקום חלופי באופן זמני'.

שורה של גורמים בעיריית ירושלים נכנסו לתמונה אך לא הצליחו למצוא פתרון שיענה על הצורך של מרדכי שלמה בפרנסה. בימים האחרונים נכנס לעובי הקורה המשנה לראש עיריית ירושלים הרב חיים כהן, שפעל ביחד עם ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, על מנת למצוא פתרון עבור מרדכי. אתמול התבשר מרדכי על ידי הרב כהן, כי נמצא פתרון מכובד של חנות אותה יפעיל מרדכי ברחוב שטראוס בירושלים.

שלמה מרדכי ובני משפחתו הודו בחום לכולם על הטיפול והיחס שבסופו של תהליך נמצא פתרון מכובד לאבי המשפחה שיוכל להמשיך לפרנס בכבוד את משפחתו.

ראש העיר משה ליאון: 'עבור רבים מאתנו הקיוסק של שלמה היה סמל. ירושלים זקוקה לאנשים נחושים כמו שלמה ואני שמח שהצלחנו עוד לפני ראש השנה לבשר לו ולמשפחתו את הבשורה המשמחת שנמצא עבורו מקום חילופי לפרנס את משפחתו בכבוד' 
המשנה לראש עיריית ירושלים הרב חיים כהן: 'הרמב"ם אומר שהצדקה הכי גדולה היא לדאוג לבן אדם לפרנסה. זכות גדולה עבורנו לבוא ליום הדין עם ההצלחה ביחד עם ראש העיר משה ליאון, לדאוג לאיש היקר והאהוב על כולם, לפרנסה בכבוד'.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה