סיכום יום כיפור בירושלים: מד"א הוזנק למאות אירועים ברחבי העיר



צוותי מד"א הוזנקו במהלך יום כיפור לעשרות אירועים בירושלים, בהם אירועי התעלפות, פציעות מאופניים וקורקינט ויולדות

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
לצד הסגר הנרחב ומגבלות הקורונה, צוותי מד"א נקראו גם בשנה זו לאלפי בני אדם במהלך צום יום הכיפורים. החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 178 בני אדם בירושלים. 
גם השנה, למרות הסגר והגבלות ההתקהלות, היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט, בירושלים- 3 נערים נפצעו במהלך רכיבה על אופנים וקורקינט, בהם 1 בינוני על אופנים שהכידון ננעץ ברגלו. 

28 יולדות פונו לבית חולים, אחת ילדה בת באמבולנס אתמול (28.9) בשעה 12:43, 24 התעלפו או חשו ברע, ונערה בת 16 נפצעה קל בתאונת דרכים במזרח העיר. 

יחד עם זאת, כמדי שנה בעת החגים, והשנה גם בעקבות מגבלות הקורונה קיים מחסור חמור בדם ובמגן דוד אדום קוראים לציבור לבוא ולתרום דם, גם בימי הסגר. פרטים על נקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א שיוצבו בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ, גם בימי הסגר, ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון, באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "גם השנה, על אף הריחוק החברתי והסגר המחמיר, נדרש הארגון להעניק שירותי חירום לאלפי מקרים ברחבי הארץ, נוכח תאונות דרכים, תאונות אופניים, התייבשות, עילפון ועוד. לצד המאבק בנגיף הקורונה, אותו המשיך להוביל הארגון גם בשעות הצום. כולנו תקווה כי יחד, תוך אחריות אישית והקפדה על הנחיות משרד הבריאות, נצליח להתגבר על הגל השני ולקטוע את שרשרת ההדבקה. כולנו תקווה כי אנו בדרך לימים טובים יותר. אני מאחל לעם ישראל חג סוכות שמח ורק בריאות. גמר חתימה טובה".





 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה