סורגות למען החיילים והחיילות



מיזם מרגש ומחמם של עיריית ירושלים בשיתוף אקים – אוכלוסיות מיוחדות במרכז לחיים עצמאיים, בפעילות המשלבת סריגת צמר וצעיפים למען החיילים והחיילות

תמונות: ליאורה צוברי, רכזת פעילים ומתנדבים במרכז לחיים עצמאים

הצורך לקחת חלק במאמץ הלאומי, אינו פוסח על אף קבוצה באוכלוסייה בירושלים: במרכז לחיים עצמאיים, המופעל באמצעות עיריית ירושלים, בשיתוף עם הג'וינט ומשרד הרווחה, מצאו דרך לרתום גם נשים עם מוגבלות למאמץ, וזאת באמצעות מיזם מרגש של סריגת כובעי צמר וצעיפים עבור החיילות והחיילים המשרתים בחזית.

המרכז העירוני לחיים עצמאיים, המופעל באמצעות עיריית ירושלים, מספק מענה בנושאי חברה ופנאי לבוגרים עם מגוון מוגבלויות.

מיד עם פרוץ המלחמה, יזמו שתיים מלקוחות המרכז פעילות משותפת, הכוללת סריגת כובעי צמר וצעיפים ושליחתם לחיילות ולחיילים הנמצאים בקו החזית.

תוך ימים ספורים הוחלט על הרחבת הפעילות אשר הופצה ברחבי העיר באמצעות קבוצות מתנדבים עירוניות, לשכות רווחה וקבוצות עירוניות נוספות. הרחבת הפעילות הצליחה לחבר אליה נשים רבות אשר ביקשו להיות שותפות ולקחת בה חלק.

רכזת המתנדבים במרכז מספרת: "נשים חשות בעלות ערך, חיוניות, ועם תחושת סיפוק עמוק נוכח יכולתן לתרום ולהצטרף לעשייה. חלקן תרמו צמר וחלקן הגיעו למרכז לקבל צמר בצבעי שחור או חאקי, על מנת שהצבעים יהיו תקניים ללובשי ולובשות המדים. חילקנו צמר ומסרגות, הן קיבלו הדרכה לגבי הסריגה ויצאו לדרך. נשים רבות כבר סיימו לסרוג כובע וצעיף, וממשיכות לסרוג. המטרה היא להגיע לכמות משמעותית, כדי שכל חייל/ת יקבלו מארז של כובע וצעיף שנסרגו בעבודת יד, באהבה ומתוך מחשבה תמידית עליהם. הנשים שלקחו חלק בפרויקט קיבלו תחושת ערך ותרומה למאמץ. מחמם את הלב לראות את כמות הפניות של נשים במגוון גילאים ומכל רחבי העיר, שלקחו חלק וסייעו להרחבת הפרויקט המיוחד והמרגש".

קבוצת הסריגה מונה כיום עשרות נשים עם מוגבלות, חלקן חברות במרכז וחלקן מתנדבות שגויסו מרחבי העיר. קבוצת הנשים נפגשת מדי יום ראשון בצהרים במרכז לחיים עצמאיים. הקבוצה מהווה כר פורה למפגש מעצים וססגוני, מעניקה לנשים משמעות ומספקת חוויה של חיבור ושותפות למאמץ הלאומי, ובמקביל תוצריה החמים מגיעים לחיילות ולחיילים שזקוקים בימים אלו לחיבוק חם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:  ״זאת ירושלים! אנו גאים ומברכים על היוזמה המחממת את החיילים והחיילות ואת הלב. אנו מודים לנשים המדהימות על הפעילות המרגשת שמשקפת את רוח הסולידריות הירושלמית. הצורך לתרום ולסייע בכל דרך, מעיד על חוסן, עוצמה וערבות הדדית בקרב כל קבוצות האוכלוסייה בעיר. כולנו רקמה אנושית אחת חיה, ומבינים כי נתינה לאחר היא גם נתינה לעצמנו. נמשיך לעודד ולקדם פעילויות התנדבות בשגרה ובימי חירום ונרתום את כל השותפים למיזמים של נתינה ועשייה חברתית. בערבות ההדדית וברוח הירושלמית - ננצח!".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה