סופרבוס בירושלים: החלה בפעימה השנייה לשיפור מערך התחב"צ בעיר



בסך הכל תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר

מיניבוסים של סופרבוס בירושלים, צלם: בן ניקסון

 סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית מקבוצת בליליוס, החלה בהפעלת הפעימה השנייה בפעילותה באשכול מרכז ירושלים.

השינויים והחידושים מתבצעים במסגרת תנאי מכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, לשיפור וייעול רמת השירות של מערך התחבורה הציבורית בירושלים. וכחלק מזכייתה במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" בפברואר 2021. תהליך העברת הפעילות באשכול מרכז ירושלים לידי סופרבוס, ימשיך להתבצע בהדרגה במספר פעימות נוספות - עד לשנת 2023.

כזכור, ב-23.07.21 סופרבוס, התניעה את הפעימה הראשונה בפעילותה באשכול, והחלה בהפעלת ארבעת קווי השירות הראשונים (קווים קיימים: 136,83,82,38) באשכול מרכז ירושלים. באותו מעמד, השיקה החברה את תחילת פעילותו של קו תיירות חדש בתדירות גבוהה (קו 2), המשמש כקו במסלול מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. קו זה - המתחיל את מסלולו בחניון קרתא, דרך הרובע היהודי והכותל - זוכה מאז הפעלתו להיענות מרשימה מאוד בקרב תושבי ירושלים והבאים בשעריה.

עם כניסתה של סופרבוס לבירה, אשכול מרכז ירושלים מתחדש ומתרחביתווספו קווים, תדירותם של קווים קיימים תתוגבר, ויישולבו אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. מהלך זה ייתבצע בהדרגה במספר פעימות, עד שנת 2023, ובכפוף לתנאי מכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני".

בסך הכל תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם:  174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה: כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים.

בפעימה זו,  צפויה סופרבוס להוסיף לשירות הציבור ארבעה קווים חדשים:

      קו 91 | תלפיות מזרח - גבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול)

  קו 504 | חומת שמואל – בנייני האומה  (דרך בגין)

  קו 506 | חומת שמואל – הר חוצבים מסיים בצומת רמות 4/9  (דרך בגין)

הקווים הקיימים 74 ו-75 יופעלו גם הם כעת על-ידי חברת סופרבוס, ללא שינוי במסלול. לוחות הזמנים יעודכנו בהתאם - וניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים במוקד 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.

במהלך השנתיים הקרובות סופרבוס תגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול; תספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בעיר הבירה ירושלים; תשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר - ותייעל את הנגישות בתחומי העיר. בתוך כך, השינויים החדשים יחזקו את הקווים מהירים שחוצים את העיר - ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים כגון בתי חולים ומשרדי ממשלה. בנוסף, הקווים החדשים יקלו על הגישה לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות.  

בראשית ינואר 2023, תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול דרום ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "עיבוי מערך התחבורה הציבורית בירושלים והסביבה ישפר את הזמינות והתדירות ויאפשר לכל תושבי ותושבות העיר תחבורה ציבורית נגישה, זמינה ויעילה. השקעה בתחבורה הציבורית שלנו היא כלי מרכזי ביכולת שלנו לצמצם את העומסים בכבישים ולאפשר לישראל לנוע למציאות תחבורתית טובה יותר".

יעקב ישראל נתניהו, ראש רשות התחבורה הציבורית: "העיר ירושלים בתחילתו של שינוי משמעותי בתחבורה הציבורית ובשנים הקרובות נמשיך ונרחיב את השירות בעיר, וזאת כחלק מהמדיניות שלנו להעניק לכל אחת ואחד את האפשרות ליהנות מתחבורה ציבורית איכותית, יעילה ומתקדמת, שתאפשר לתושבי ירושלים להשאיר את הרכב הפרטי בבית, לחסוך זמן, כסף וכאבי ראש".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הפעימה השניה היא חלק ממהלך כולל של שיפור השירות בתחבורה הציבורית לתושב. מהפכת התחבורה הציבורית בעיר היא בשורה גדולה שאנו עמלים עליה בכל זמן. חברת סופרבוס תפעיל את כל איזור מרכז ירושלים, תגביר את תדירות האוטובוסים בעיר ותשני את פני התחבורה הציבורית".

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "פעימה זו היא חלק ממהלך מקיף שהתחלנו לפני כשלושה חודשים לחיזוק וייעול ממשקי התעבורה בירושלים. אנו גאים לייצר עבור תושבי העיר ערך רב בשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית במרחב בו הם מתניידים. סופרבוס תמשיך לייצר כאן בעיר הבירה, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה. בחודש אוקטובר התחלנו בהפעלת המטרונית החדשה בחיפה, שצפויה גם היא לעבור חידושים ושיפורים, ואנו צפויים להמשיך ולהתרחב לאשכולות פעילות נוספים בארץ". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה