סוחרי שוק מחנה יהודה יוצאים למתקפה: "במה אנחנו שונים מרשתות השיווק?"



הבוקר (ראשון) נכנסו לתוקפן התקנות החדשות לשעת חירום שאותן אישרה הממשלה. בתקנות נקבע כי אסור להפעיל "שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק". ראש העיר ירושלים משה ליאון מתנגד באופן נחרץ לסגירת שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ב-8:00 בבוקר (יום א') נכנסו לתוקף ההגבלות במסגרת התקנות לשעת חירום, שעליהן החליטה הממשלה, שנועדו להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, בתקנות נקבע כי אסור להפעיל "שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כאמור ובכלל זה דוכן למכירת מזון, ולמעט שוק סיטונאי". 

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, התראיין הבוקר ברדיו ירושלים ביומן הבוקר עם עופר חדד, ואמר: " אין שום סיבה בעולם שהשוק ייסגר.  אם המרכולים פתוחים כדאי למכור מוצרים חיוניים גם שוק מחנה יהודה צריך להיות פתוח, כששומרים על התקנות".  

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״שמעתי על כוונת הממשלה לסגור את שוק מחנה יהודה, וברצוני לומר לממשלה שמעשה זה פירושו סגר כלכלי על בעלי העסקים בשוק. זו מכה קשה נוספת ובלתי מתחשבת בסוחרים שעובדים בתוך עסק שלא מקבל לתוכו קהל. מה ההבדל בין מוכר דגים, בשר או אוכל ביתי שעושה משלוחים או מוכר טייק אווי ופועל בשוק לבין בעל עסק שעושה את אותו הדבר ברחבי העיר? מה גם שהסופרים ברחבי העיר צפופים הרבה יותר מהשוק, יש כאן מרחבים עצומים שמאפשרים לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה, ניתן לאתר המון חלופות בטרם מקבלים החלטה שערורייתית שכזאת, דוגמת הצבת שומרים בכניסות לשוק. 
הזוי שיש איפה ואיפה בין עסקים, ואם כבר יש, כל הסיבות מצביעות על כך ששוק מחנה יהודה אמור היה לקבל עדיפות על פני כל מקום אחר. במיוחד שהוא משמש 'עסק חיוני'  לכל תושבי ירושלים והאזור.

"על ממשלת ישראל להפנים את העובדה שבעלי העסקים בדרך הבטוחה לקריסה כלכלית. כולנו נלחמים יחד בנגיף הקורונה, אבל עושה רושם שמקבלי ההחלטות מסתכלים רק על היום ומחר במקום להסתכל כמה צעדים קדימה ולהבין שיש כאן בני אדם שבתי העסק שלהם ימותו בשל נגיף הקורונה ולא מהידבקות. רדו ממגדל השן ובואו לדון איתנו בכל מהלך בטרם תקבלו החלטה. שתפו אותנו, כי השוק זה אנחנו!  מדובר בשרותים חיוניים לכל עמך ירושלים ועם ישראל. על ממשלת ישראל מוטלת החובה לאתר נוסחה למי שעבורו כל יום בלי עבודה זהו סגר כלכלי ובריאותי כאחד.״



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה