סוחרי השוק זועמים ומאיימים במרד



לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין הביע התנגדות לפתיחת חנויות הרחוב, יו"ר סוחרי השוק, טלי פרידמן: "לסוחרי שוק מחנה יהודה נמאס ממופע התרבות היחיד שפועל בתקופה זו-תיאטרון האבסורד של שר הבריאות"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דיונים ארוכים בקבינט הקורונה שהתרחש אמש (שני) שמרכז הדיון עמדה סוגיית פתיחת חנויות הרחוב, ולפי שעה מסתמן שאלו ייפתחו, למעט המרכזים המסחריים, כבר בשלב ההקלות הקרוב. עם זאת, השרים ידונו באופן סופי בפתיחת המסחר וגם בסוגיית הצימרים ביום חמישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי הוא בעד פתיחת חנויות הרחוב, ואל עמדתו הצטרף ראש הממשלה החליפי בני גנץ. שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע התנגדות. "זה מורכב מדי. צריך לקבל החלטה, ואם עומדים במדדים - עוברים לשלב הבא", אמר אדלשטיין. "אנחנו בשלב מאוד מוקדם של התוכנית. אם מקבלים מסחר וצימרים אני לא יודע לתמוך בזה. אנחנו משחקים באש. אפשר לעבור לשלושה שלבים - הקודם, הבא וזה שלעולם לא יהיה".י

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״לסוחרי שוק מחנה יהודה נמאס ממופע התרבות היחיד שפועל בתקופה זו-תיאטרון האבסורד של שר הבריאות! אין גבול לחוצפה ולאטימות שמאפשרת למעצבי שיער ומכוני יופי לשוב ולפעול, שעה שאנו בשווקים נצמדים לכל הנחיה, לא מייצרים מגע עם לקוחות ועדיין סופגים מהלומות כואבות, שוב ושוב.

אתמול הבנו כי ראש הממשלה תומך בפתיחת השווקים לאלתר ושר האוצר נלחם לטובת הפתיחה. אני קוראת לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס, להתעשת, להגיע לשווקים, לחזות בעוול הכבד שנעשה ולקבל החלטה שכלתנית והגיונית מהשטח ולא מהמשרד המוזג. אם רשתות מזון במבנה סגור, פתוחים, שוק באוויר פתוח, חייב להיות פתוח. אם מעצב שיער שחייב לייצר מגע עם לקוח, עובד, שוק חייב לעבוד!

יש גבול לטלטלה הכלכלית שסוחרי השווקים חווים. קוראת לממשלה להודיע כי נשוב לפעילות מלאה, אחרת נשוב לפעול במתכונת מלאה בלי להמתין להחלטת איש״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה