סבסוד מחנות קיץ לבנות ובני נוער ירושלמים



עיריית ירושלים, פורום summer camps ישראל וקרן ירושלים יסבסדו מחנות קיץ לבנות ובני נוער

צילום: ריקי מרשה

עיריית ירושלים, פורום summer camps ישראל וקרן ירושלים, יסבסדו את השתתפותם של נערים ונערות מהעיר ירושלים אשר ידם אינה משגת. ערך הסבסוד – 3,500 שקלים למשתתף.

במסגרת המחנה, המיועד לבוגרי כיתות ח' וט' אשר יתקיים בכפר הנוער החקלאי בירושלים, יעברו המשתתפים סדנאות מנהיגות, טיולים ופעילויות אקסטרים במשך עשרה ימים.

מחנה ירושלים, המיועד לבוגרי כיתות ח' וט' העולים ל-ט' וי', יתקיים בכפר הנוער החקלאי בירושלים בין התאריכים 8-17.8.22, ויכלול עשרה ימים של אירועי נוער, טיולים, אקסטרים, פעילות אתגרית, סדנאות מנהיגות, מוזיקה, בריכה ושלל הפתעות. במחנה, החניכים מקבלים הזדמנות לקחת חלק בקבלת החלטות, רוכשים כלים לניהול שיח ולהעצמה של יכולות חברתיות, מנהיגים ומובילים פעילויות ומתנסים במיומנויות חדשות והיכרות עם קבוצות שונות המרכיבות את החברה הישראלית.

בין 40 המחנות של הפורום בקיץ הקרוב ניתן למצוא גם מחנה המשלב בין אוכלוסיות של ילדים ונוער בסיכון יחד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, מחנה שמחבר בין נוער דתי לחילוני בהתנדבויות ובפעילויות משותפות, מחנה התנדבות למען הקהילה יחד עם בני ובנות נוער מכל המגזרים - מוסלמים, יהודים, נוצרים ועוד. המחנות מקנים לנערים ולנערות חוויה מלאת תוכן והעשרה, אטרקציות וחוויות משותפות, התנדבויות והיכרות עם חברים חדשים מאוכלוסיות שמעולם לא פגשו.

ליה נורמן (15), בוגרת מחנה הקיץ של הפורום סיפרה כי "מחנה הקיץ היה בשבילי חוויה עצומה. הוא לימד אותי שכל אחד מיוחד ושונה בדעות שלו, בלבוש שלו, בהתנהגות שלו ובתפיסות העולם שלו. המחנה איפשר לי לקבל את האחר מכל הבחינות. הגענו למצב שאנחנו בכלל לא יודעים מי דתי, חילוני או מסורתי כי זה לא מה שיקבע את החברות שלנו. צברתי המון חוויות גדולות לחיים והרבה פעילויות מקוריות וכיפיות. המדריכים אכפתיים מתחשבים ופשוט כיף להיות איתם, להתחבר לילדים ואין מצב שתהיה בודד. אני מאחלת לכל אחד ואחת לעבור את מה שאני חוויתי במחנה – אין סוף.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מחנה ירושלים המיועד לבני הנוער הירושלמי, הוא פרויקט מבורך וחוויתי שבזכות מגוון הפעילויות והאטרקציות שבו, יחבר בין המשתתפים ויקנה להם כלים חברתיים ומקצועיים משמעותיים במגוון תחומים שישמשו אותם בשורה ארוכה של נקודות חשובות לאורך חיייהם. הפסיפס האנושי שיקח בו חלק יורכב מכל המגזרים, המגדרים והתרבויות, דבר שמחמם את הלב, כי זו ירושלים המאחדת והמחבקת, עירנו האהובה״.

שונה גודמן סון, מייסדת פורום summer camps ישראל, אמרה כי "אני מודה לארגונים שנרתמו לסייע ולאפשר את השתתפותם של מאות תלמידים ואפשרו גם להם לחוות חוויה ייחודית כמו זו שאני וחבריי חווינו כילדים שגדלו במדינות כמו קנדה וארה"ב. בקרוב אצא לגיוס תרומות בקנדה כדי לרתום עוד שותפים ולהרחיב את הפעילות של הפורום ולאפשר לכל ילד בישראל להשתתף במחנות הקיץ שלנו. בתור ילדה שגדלה במחנות קיץ בצפון אמריקה, הם השפיעו על מי שאני היום ואני שמחה שגם ילדי ישראל ייקחו חלק בחוויה משמעותית בעיצוב הזהות שלהם".

פורום summer camps ישראל הוקם ע"י שונה גודמן-סון כחלק מפעילות קרן גודמן בישראל במטרה ליצור ולספק הזדמנויות חינוך בלתי פורמלי איכותי ומקצועי בקרב ילדים ובני נוער, לחזק את המרקם החברתי בישראל באמצעות חינוך חוויתי וליצור קבוצות מגוונות במטרה לעודד כבוד וסובלנות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה