נתוני תחלואת הקורונה מצביעים על ירידה בירושלים



אחוז הנדבקים והחולים נמוך מאוד, הפינוי למלוניות גדל מיום ליום ומיזם רכזי הקורונה הייחודי של עיריית ירושלים מסייע לשמור על בידוד ועוצר את שרשרת ההדבקה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הנתונים מראים בצורה ברורה - סגר הוא לא הפתרון"

נתוני התחלואה העדכניים של נגיף הקורונה בירושלים מצביעים על שיפור במגמה ומראים שירושלים ירוקה, בכל שכונותיה. בנוסף, הצעדים שמבצעת עיריית ירושלים בשטח הוכחו כיעילים הרבה יותר מאשר סגר ושגם ללא סגר - רמת התחלואה בעיר ירדה.

 צילום: פלאש 90

הנתונים:

  • בירושלמים כמיליון תושבים. נתוני התחלואה העדכניים לאוגוסט הם של 3758 מאומתים בעיר – פחות מ-4 פרומיל (0.37 אחוז). מה שמצביע שהעיר בכלליות היא ירוקה. 
  • בהשוואה לנתוני רשויות אחרות – בירושלים יש מעט חולים ביחס לאוכלוסיה, יחס ההכפלה בכמות החולים נמוך (טבלה מצורפת).
  • רבים מהשירותים בירושלים מתנהלים באמצעות מינהלים קהילתיים, המהווים פלטפורמה עירונית – קהילתית. בניתוח התחלואה ברמת המינהלים הקהילתיים עולה כי רק במינהל אחד התחלואה עולה על 5 פרומיל, א-טור, ושם יש להמשיך את תהליך הפינוי  ולהוציא 25 חולים בלבד למלונית בכדי שגם אזור זה יהיה ירד מתחת ל-5 פרומיל (טבלה מצורפת)
  • ברוב השכונות וברוב המגזרים, יש מגמה עקבית של ירידה בכמות החולים. כבר כמה ימים ש כמות המבריאים היומית גדולה מכמות הנדבקים החדשים (טבלה מצורפת).
  • העבודה העירונית – ממשלתית – קהילתית השפיעה מאוד על מפת התחלואה. כך למשל בשכונות החרדיות כבר כ-30% מהחולים נמצאים מחוץ לבית.

 

המהלכים החשובים של העירייה: 

  1. פינוי למלוניות: נכון לרגע זה 761 חולים ירושלמים נמצאים במלוניות. המגמה היא להמשיך לפנות כמה שיותר כדי למנוע המשך הדבקה. מהנתונים עולה כי בשכונות רבות דרוש לפנות מספר חולים מועט כדי להביא את השכונה כולה לשיעור תחלואה נמוך מ-5 חולים לאלף תושבים. 

העירייה הקימה את חמ"ל ירושלים אשר בו יושבים זה לצד זה נציגי פיקוד העורף, קופות החולים, ונציגי העירייה. החמ"ל פועל הן לעידוד חולים ובני משפחה לצאת מהשכונות שבמיקוד והן מנהל את כל הליך העברתם וקליטתם במלונות. כ-2,000 ירושלמים פונו בשבועות האחרונים למלונות (מתוכם, כאמור 761 עדיין שוהים שם).

  1. פרויקט "מענה שלם להחלמה בבית": עיריית ירושלים החלה בפיילוט ראשוני במסגרתו היא מפעילה רכזי קורונה שתפקידם לדאוג לפינוי החולים למלוניות ובמידה שהדבר לא מתאפשר – דואגים לכל מה שהם צריכים כדי למנוע מהם להפר את תנאי הבידוד. זהו חלק מפיילוט "ביטחון ורווחה" שמתקיים בשיתוף עיריית ירושלים ומשרדי הביטחון והרווחה. 

 

במסגרת הפרויקט כל רכז אחראי על 50 חולים והרכזים מציעים מספר שירותים – פינוי זבל, סידורים, קניות, דואר, הבאת משחקים וספרים ועוד. הפיילוט קיים בשכונת רמות ובהר נוף וימשיך בקרוב גם בבית חנינא, שועפט, אבו תור, סילוואן ראס אל עמוד, נווה יעקב, הבוכרים רבתי ורוממה.  הפיילוט רושם הצלחות גדולות בשטח: בחודש יולי נעשו שיחות עם  4,000 משפחות חולות בחודש יולי,  חולקו 1,100 סלי מזון, ניתן מענה ל-400 בקשות לפינוי אשפה, חולקו 300 ערכות תעסוקה בבידוד למשפחות.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הנתונים מראים בצורה ברורה - סגר הוא לא הפתרון. עיריית ירושלים מבצעת כבר תקופה ארוכה שורה של מהלכים, מצילי חיים, במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר ולמנוע הדבקה ונתונים אלה הם ההוכחה להצלחה של מהלכים אלה. נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על תושבי העיר בריאים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה