נפתחו לתנועה נתיבי הנסיעה החדשים של היציאה מירושלים במחלף סחרוב



בהשקעה של כ-330 מיליון שקל נפתחו לתנועה נתיבי הנסיעה החדשים של היציאה מירושלים על מחלף סחרוב החדש. הפרויקט צפוי להסתיים עד סוף השנה

נפתחו לתנועה נתיבי התנועה החדשים של היציאה מירושלים לכיוון מערב, על גבי מחלף הגשר החדש בצומת סחרוב וזאת עם השלמת שלב ביצוע נוסף בפרויקט הקמת מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לעיר.

מחלף סחרוב החדש(צילום: ששון תירם, באדיבות חברת מוריה)

הבשורה הגדולה של סיום הקמת מחלף סחרוב ופתיחת נתיבי התנועה החדשים היא ביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בסחרוב לבאים לירושלים וליוצאים ממנה. ביטול הרמזורים במחלף יאפשר נסיעה רציפה, בטוחה ונוחה ביציאה ובכניסה לירושלים ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.

יצוין כי עד כה נעה על המחלף החדש התחבורה שנכנסה לירושלים מכיוון מערב למזרח וכאמור מעתה ינועו על המחלף בשני הכיוונים במקביל, כחלק מהשדרוג המשמעותי של הכניסה הראשית לבירה.

את פרויקט הקמת מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1, מקדמים משרד התחבורה ועיריית ירושלים והוא מבוצע על ידי 'חברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים'. ההשקעה הכספית בפרויקט הינה כ-330 מיליון שקלים. 

במקביל לפתיחת נתיבי התנועה החדשים, נמשכות העבודות להשלמת כלל הפרויקט שאורכו כ-2.4 ק"מ. העבודות כוללות בין היתר את הקמת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) דו –כיווני, הרחבת נתיבי התנועה בכביש הכניסה לירושלים ממחלף מוצא (כביש 9) עד צומת גבעת שאול, עבודות פיתוח, השלמת שינויים גאומטריים בתוואי הכביש, הסדרת נתיבי תנועה ותוואי הדרך ופיתוח נופי.

הפרויקט צפוי להסתיים במלואו במחצית שנת 2021.

מחלף סחרוב החדש(צילום: ששון תירם, באדיבות חברת מוריה)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "פתיחת הנתיבים החדשים בכניסה לירושלים היא בשורה נפלאה לתושבי הבירה ולכל הבאים בשעריה. אני גאה על הובלת משרד התחבורה בקידום פרויקט 'שער העיר', שנוסף על תרומתו לאיכות החיים, המסחר והעסקים בעיר, תורם גם לזרימת התנועה במבואות העיר ומשתלב בכל אמצעי התחבורה הקיימים והעתידיים. הולכי הרגל, הרכב הפרטי, האוטובוסים, הרכבת הקלה ורכבת ישראל – כולם נפגשים ומשתלבים בצורה אופטימלית בכניסה לעיר״.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פתיחת נתיבי הנסיעה החדשים במחלף סחרוב היא בשורה אדירה לתושבי העיר ולמבקרים בה והיא המשך ישיר להשקעה הגדולה שלנו בקידום פיתוח התשתיות בעיר. נמשיך לקדם את ירושלים ולשפר את הכבישים והתשתיות שבה".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "חברת מוריה ממשיכה את שדרוג מערך התשתיות התחבורתיות בירושלים וסיימה שלב משמעותי נוסף בהקמת מחלף סחרוב החדש ובהרחבת הכניסה לעיר. הפרויקט ישפר את בטיחות הנסיעה ואת הנגישות לירושלים וממנה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה