נערים ירושלמים סיימו קורס טירונות ייחודי של העירייה



קבוצה של כ-12 נערים בגילאי 19-17, הנמצאים בשלבי שיקום ממצבי סיכון, סיימו לאחרונה קורס הכנה לטירונות שנערך בשיתוף החטיבה לקידום נוער וצעירים בעירייה ולשכת הגיוס. הנערים למדו על המערכת הצבאית, התאמנו עם מדריך כושר קרבי ואף יצאו למסע אלונקות של כ-6.5 ק"מ

בדרך המלך מהחטיבה לטירונות 2021: לאחרונה הסתיים פרויקט "הקדם טירונות" של החטיבה לקידום נוער וצעירים בעיריית ירושלים. מדובר בפרויקט ייחודי הנמשך כ- 4 חודשים, בשיתוף לשכת גיוס ירושלים ומטרתו להכין את הנערים לשירות משמעותי.

 קרדיט צילום: גיל זכריה

במהלך ארבעת החודשים ליוותה החטיבה לקידום נוער קבוצה של כ-12  נערים בגילאי 19-17, הנמצאים בשלבי שיקום ממצבי סיכון, שלמרות שהליך הגיוס מורכב להם והם נמצאים בסטטוס 'פטור' או בקשיים אל מול הליך הגיוס לקראת עשיית שירות משמעותי, הם מתכוונים להתגייס.

 

הנערים הבינו כי הסיסמה "רק המעז מנצח" מאתגרת אותם והם נתנו את כל כולם, "ברבאק", כפי שאמר אחד הנערים. לנערים נקבע מסלול קדם טירונות, בו הם לוו ע"י אנשי מקצוע מתחום הטיפול והתאמנו עם מדריך כושר קרבי מוסמך, נבנה סרגל מאמצים לכל אחד "מהטירונים" שהכינו את עצמם פיזית, גופנית, מנטאלית, ורגשית לקראת הטירונות האמיתית הצה"לית.

 

הנערים למדו על המערכת הצבאית, הכירו את עצמם ואת יכולותיהם לעומק והתמודדו מול המורכבויות השונות לקראת גיוסם.

 קרדיט צילום: גיל זכריה

במהלך "הקדם טירונות" נפגשו הנערים לשיחות עם מגוון אנשים, בין אם בוגרי הפרויקט או לוחמים ולוחמות שסיפרו את סיפורם האישי ונתנו מענה על שאלות הנערים, ועם עובדי החטיבה לקידום נוער וצעירים שתרמו ידע מקצועי ואישי לנערים.

 

לאחר ארבעה חודשי "קדם טירונות" יצאו הנערים למסע אלונקות של כ-6.5 ק"מ, מעין לבן לכיוון שכונת אבו טור, ושם, בבית נחמיה, התקיים טקס הסיום. בתום הטקס שיתפו הנערים את שעבר עליהם בתהליך, את הגיבוש, האכפתיות והעזרה ההדדית.

 

"למרות הקושי, תפסתי את הבעיה בזמן", סיפר אחד הבוגרים שסיים את הקדם טירונות ועומד לפני גיוס. "בגלל שהייתי בקשר עם החטיבה לקידום נוער וצעירים עוד לפני שהגעתי לגיל גיוס, הם הצליחו לעזור לי. אני מתגייס בשבוע הבא לטירונות ואז אקבל את השיבוץ שלי לתפקיד".

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר במסע מרגש אותו עברו הצעירים, מסע שמוביל אותם לשירות חשוב ומשמעותי. אני מברך על העשייה הברוכה של החטיבה לקידום נוער העירונית למען הצעירים בעיר והכנתם לשירות משמעותי בצה"ל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה