ניצב דורון תורג'מן נכנס לתפקידו כמפקד מחוז ירושלים במשטרה



ניצב תורג'מן החליף את ניצב דורון ידיד אשר שימש כמפקד מחוז ירושלים במהלך השנתיים האחרונות ופורש לאחר 36 שנות שירות במשטרת ישראל

ניצב דורון תורג'מן נכנס לתפקידו כמפקד מחוז ירושלים במשטרה בטקס שנערך אתמול (ב') במטה מחוז ירושלים במתכונת מצומצמת בשל מגבלת התקהלות ובצל נגיף הקורונה. ניצב תורג'מן החליף את ניצב דורון ידיד אשר שימש כמפקד מחוז ירושלים במהלך השנתיים האחרונות ופורש לאחר 36 שנות שירות במשטרת ישראל.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן(צילום: דוברות המשטרה)

ניצב דורון תורג'מן (51) נשוי ואב לחמישה. בוגר תואר ראשון בהיסטוריה ותואר שני במנהל עסקים. התגייס למשטרת ישראל לאחר שירותו הצבאי בחטיבת גולני. בעל עיטור המופת של המשטרה. מתפקידיו האחרונים: מפקד מרחב קדם, מפקד מרחב דוד, מפקד תחנת נתניה.


הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, מר אמיר אוחנה, ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון, המפקח הכללי, רב-ניצב יעקב שבתאי, ובני משפחותיהם של המפקדים.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה (צילום: דוברות המשטרה)


השר לביטחון פנים, מר אמיר אוחנה, בירך את שני המפקדים ואמר: 
״דורון ידיד, שנים ארוכות ששירת את עם ישראל ומדינת ישראל במגוון של תפקידים, בכולם הצטיינת ונתת את כל כולך לשוטרים, לציבור, לאזרחים. משימות קשות ורגישות הוצבו לפתחך ועמדת בהן. לא תמיד זכית להכרה ולהערכה הציבורית להן היית ראוי.

מחוז ירושלים, על כל הרגישויות והמורכבויות שיש בו, יודע גם להיות כפוי טובה. אני מרשה לעצמי לומר שזה נכון בעת הזאת שבעתיים, ולא רק במחוז ירושלים. שוטרות ושוטרי משטרת ישראל נותנים את כל נשמתם במשימות הקשות המונחות לפתחם.

בשמי, בשם רבים מאוד מאזרחי ישראל בכלל ומתושבי בירת ישראל השלמה המאוחדת והנצחית – ירושלים – בפרט, וגם בשם שוטרות ושוטרי משטרת ישראל ומחוז ירושלים – תודה. היום הזה הוא יום של הוקרה והכרת תודה כאן מירושלים. תודה על החותם שהטבעת על העיר ועל שומריה.

והערב, אנו מפקידים שומר חדש, ראש לשומרי חומות העיר. "יְרוּשָׁלַיִם, הָאִירִי פָּנַיִךְ לִבְנֵךְ!". דורון תורג'מן, אתה יוצא היום לדרך שאינה סוגה בשושנים, בלשון המעטה. צרכי שלומו וביטחונו, ובימים אלה – גם בריאותו – של הציבור במחוז ירושלים, מוטלים החל מהיום על שכמך. עיניהם הפקוחות, לא רק של תושבות ותושבי העיר וסביבתה אלא גם של אזרחי המדינה ואפילו של העולם כולו, נשואות למתרחש כאן. אני מאחל לך כי תשכיל לתחזק ולחזק בכל יום את הברית בין רבדיה השונים של האוכלוסייה במחוז המורכב והמאתגר זה, לכדי מטרה אחת משותפת, ההגנה על ירושלים ועל עתידה, על תושביה ומבקריה. דורון היית לעיר ירושלים, דורון ידיד, ודורון תהיה לה דורון תורג'מן. בהצלחה."

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)


מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר: "מחוז ירושלים פועל בהילוך גבוה ומתמודד באופן הראוי לכל שבח, ביחד ובמקביל, עם אירועי הפרות סדר ופח"ע במקביל להמשך טיפול נחוש ומקצועי באירועי פשיעה, מאבק בתאונות הדרכים ובשנה האחרונה התמודדות עם נגיף הקורונה. במחוז זה נבחנים מדי יום, במקרוסקופ בינלאומי, ערכיה של משטרת ישראל, כישוריה ויכולותיה להתמודד עם אתגרים, שאף משטרה בעולם אינה נתקלת בהן. אני יודע שמחוז ירושלים הוא מחוז חזק ואיכותי. מחוז אחראי ומלוכד בשליחות חברתית ובמשימה לאומית. מחוז שפניו קדימה, אל עבר עתידו אני סמוך ובטוח שנעמוד באתגרים המוטלים לפתחנו בהצלחה״.
 
לממ״ז היוצא אמר המפכ״ל: ״דורון, ניווטת את המחוז הזה ביד רמה, בוטחת ונאמנה, תוך גילוי יכולות, יוזמה ומסירות באחת מהתקופות היותר מאתגרות ומורכבות שידעה העיר. אתה מעביר היום למחליפך מחוז איתן ומקצועי, ערכי ונחוש. זו הזדמנות להיפרד ממך לא רק כממ"ז יוצא, אלא כקצין עתיר זכויות הפורש ממשטרת ישראל״.

לממ״ז הנכנס אמר המפכ״ל: ״אתה נכנס לאחד מהתפקידים היותר מורכבים במשטרת ישראל, בתקופה רגישה ומתוחה, בה כל עיני המדינה נשואות לעיר בירתנו ולמתרחש בה. אני סומך עליך, מכיר את יכולותיך, את מסירותך למשימה ונאמנותך לאירגון ומאחל לך הצלחה רבה בתפקיד מורכב זה״

מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)


ניצב דורון ידיד, שסיים את תפקידו אמר בנאומו: "בשטף הביקורת על המשטרה בתקופה האחרונה יתכן שהתעוותה לה התמונה הכוללת שלא בצדק, אך אני יודע שאני משאיר היום מחוז עם מפקדים ושוטרים ערכיים, מוסריים ואחראים, שרואים לנגד עיניהם את ביטחון תושבי העיר כולה, ללא הבדל דת, גזע, ו/או דעות כאלו ואחרות ועם פיקוד ראוי אשר יכול לכל משימה ולכל אתגר".
*למפקד המחוז הנכנס, ניצב דורון תורג'מן, אמר המפקד היוצא:* "אני מעביר לך היום את הפיקוד על המחוז היקר הזה, מחוז עם מפקדים, שוטרים ולוחמי מג"ב מהטובים שיודעת משטרת ישראל, "שחקני נשמה" אלו ילוו אותך ויסייעו בידך את עשייתך, אני מאחל לך הצלחה גדולה בתפקידך ".

מפקד מחוז ירושלים הנכנס, ניצב דורון תורג'מן אמר"אני מקבל עלי את התפקיד מתוך תחושת שליחות עמוקה, מתוך יראה ואהבה גדולה. באהבה לעיר, אהבה אותה ספגתי עוד בימי ילדותי מהורי בשכונת המושבה הגרמנית בה גדלתי. אבל גם ביראה, ביראה מפני גודלה של האחריות שהופקדה בידי. באחריות על שלום תושביה, בהגנה על מקומותיה הקדושים ובשמירה על שאון החיים השוקק של העיר, כדי שתמשיך להגשים את חלום הנצח".

מימין: ניצב ידיד, רנ״צ שבתאי וניצב תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב תורג'מן הודה למפקד המחוז היוצא, ניצב דורון ידיד, ואמר: "אני מבקש במעמד זה להודות לך על מסלול שירות רווי תרומה והקרבה שמעטים דומים לו, נאבקת בפשיעה, שמרת על חוק וסדר, הותרת מסורת של עשייה לא מתפשרת ונחושה אשר הובילה את המחוז להישגים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה