נחתם הסכם ענק לפיתוח פרויקט בנייני האומה "הכניסה לעיר" ב-1.8 מיליארד שקל



הפרויקט יתפרס על פני 305 דונם, מתוכם כ-163 דונם מרחב ציבורי ויכלול 9 גורדי שחקים ועוד 15 בניינים בגובה כ-10 קומות. יהיו בו  438,000 מ"ר תעסוקה, 97,000 מ"ר מסחר, 286,000 מ"ר תרבות ושטחים ציבורים, והוא צפוי להוסיף לעיר כ 2,000 חדרי מלון ו 60,000 משרות חדשות

רגע לפני כניסת החג: עיריית ירושלים, קק"ל והסוכנות היהודית חתמו היום (חמישי) על הסכם ענק לקידום פרויקט בנייני האומה "הכניסה לעיר". ההסכם מצטרף לפרויקט פיתוח הכניסה לעיר וצפוי להשתלב ברובע העסקים החדש.

הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים
מדובר בפרויקט בנייני האומה "הכניסה לעיר", שצפוי להיות מרכז עסקים חדש ומוביל בירושלים. הפרוייקט יתפרס על פני 305 דונם, מתוכם כ-163 דונם מרחב ציבורי ויכלול 9 גורדי שחקים ועוד 15 בניינים בגובה כ-10 קומות. יהיו בו  438,000 מ"ר תעסוקה, 97,000 מ"ר מסחר, 286,000 מ"ר תרבות ושטחים ציבורים, והוא צפוי להוסיף לעיר כ 2,000 חדרי מלון ו 60,000 משרות חדשות.

הקמת הפרויקט מוערכת בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל לפי שלבים שבנייתו תתפרש לעשור הקרוב.
בד בבד יאפשרו ההסכמים החדשים להרחיב את בנייני האומה כמרכז כנסים בינלאומי, הגדול ביותר במזרח התיכון, שיתפרש על שטח של כ-55 אלף מטרים. 

ההסכמים נחתמו במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, דני עטר, ויו״ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג. על פי ההסכם שנחתם בין הסוכנות היהודית ובין הקרן קיימת לישראל, חלקה של הסוכנות היהודית בחברת בנייני האומה יימכר לקרן הקיימת לישראל, באמצעות חברת הבת שלה 'הימנותא'. בהמשך, תפתח קק״ל יחד עם עיריית ירושלים את האזור, כחלק מפרויקט הכניסה לעיר. לצד הרחבה משמעותית של בנייני האומה, צפויים להיבנות באזור בתי מלון, מגדלי משרדים ושטחי ציבור, מסחר ופנאי.

נחתם הסכם 'הכניה לעיר'. צילום: אבי חיון, מערך הסברה קק"ל
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה ענקית לעיר ירושלים. הסכמים אלה הם חלק מהבעת אמון בעיר ובכלכלתה,  וזהו שלב נוסף בהפיכת אזור הכניסה לעיר למרכז העסקים החדש והגדול בארץ. אני מאחל לכולם שנה טובה ובריאה. נמשיך לפתח את התעשייה והכלכלה בירושלים גם בשנה הבאה עליה לטובה". 
יו"ר קק"ל, דני עטר: לצד זכרון ושימור ההיסטוריה המפוארת, חובה עלינו לפעול תמיד לפיתוחה של ירושלים, לחיזוקה, להפיכתה לאחת הבירות המובילות בעולם. בימים אלה של שלום, מתחזק הצורך לשמור על ירושלים ולבנות אותה, להפוך אותה לאטרקטיבית עבור מיליוני בני אדם שיגיעו בקרוב לבקר בה.
קק"ל הציבה בכהונה הנוכחית את ירושלים בראש סדר העדיפויות.
והיום אנחנו משיקים את גולת הכותרת -305 דונם שישנו את פניה של ירושלים בהשקעה של 1.8 מיליארד שקל, שיהפכו את ירושלים למנוע צמיחה כלכלי אדיר שימשוך אליה עולים, תושבים חדשים, תיירים ומשקיעים, אשר יספקו עשרות אלפי מקומות עבודה ויעצימו את תושביה.
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "החתימה היום עם פתח השנה החדשה היא בשורה חשובה עבור תושבי העיר ירושלים בפיתוח הכניסה לעיר הבירה של מדינת ישראל. הסוכנות היהודית בראשותי תשקיע את עיקר ההכנסות מהעסקה לקרן עומדת שתבטיח את פעילותינו למען העם היהודי ומדינת ישראל בדורות הבאים, ובכללן: בעלייה לישראל, במאבק באנטישמיות ובהעצמת החברה הישראלית כולה. אני מודה לכל השותפים למהלך החשוב."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה