נחשפה פרשת פדופיליה; שוטרת שהתחזתה לילדה הפלילה 16 גברים



הותר לפרסום: ר', "סוכנת סמויה" שהזדהתה ברשת בתור נערה בת 13 הפלילה 16 חשודים בעבירות פדופיליה ברשת; ביניהם מורה ומפעיל פעוטון. הבוקר פשטו בלשי המשטרה ועצרו אותם לחקירה

בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים בסיוע בלשי יחידת "דרור" בשרות בתי הסוהר, פשטו הבוקר ועצרו 14 חשודים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, בעבירות מין חמורות של פדופילים לאחר ש"סוכנת סמויה" שהופעלה על ידי מחלק סוכנים בימ"ר ירושלים והצליחה במהלך החודשים האחרונים לאסוף ראיות כנגד 16 חשודים בשנות ה-20 ועד ה-60 לחייהם, בגין עבירות מין חמורות החל מהטרדה מינית וכלה בעבירות אינוס, כל אלו במרשתת.

צילום: דוברות המשטרה

לפני מספר חודשים, החלה ה"סוכנת" את פעילותה תוך ליווי צמוד של מפעילה ואנשי מקצוע נוספים תוך שפעלה לאיתור פדופילים ברחבי המרשתת כנערה קטינה כבת 13, תלמידת כיתה ז׳. תוך זמן קצר החלה ה"סוכנת" לקבל פניות במרשתת מעשרות גברים ובהמשכם החלו החשודים בביצוע עבירות מין כאמור, לרבות מעשים מגונים ועבירת ניסיון אינוס.

במהלך ביצוע מעצרו של אחד מהחשודים, באחת משכונות העיר ירושלים, החלה במקום הפרת סדר תוך התקהלות של עשרות רבות של מתפרעים שהחלו ביידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לפעול תוך שימוש באמצעים על מנת להשלים את משימתם. להפתעת בלשי המשטרה שביצעו את מעצרו, בביתו של החשוד מתנהל גן ילדים. החשודים הועברו לאחר מעצרם וחיפוש שנערך, לחקירה במשטרה ובמהלך היום יובאו לבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

הבוקר, נערך טקס צנוע במעמד המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, במהלכו הוענקו תעודות הערכה לסוכנת שפעלה בחודשים אלו למען ביטחון הציבור, בעיקר למען ביטחון בני הנוער, ולמעורבים נוספים בפעילות ובליוויה המקצועי.

במהלך הטקס ציין המפכ"ל- "מדובר בהפעלה מיוחדת שמעבר לתרומתה למיגור עבריינות המין, היא בעלת חשיבות חברתית מהמעלה הראשונה. ר' הופעלה 5 חודשים במהלכם הצליחה להפליל 16 חשודים בעבירות מין. כמשטרה אנו רואים באותם אלה שפוגעים מינית בקטינים ברשת כמפגעים לכל דבר ועניין. מי שמנצל את תמימותם של ילדים וגורם לצלקות שאין להן מרפא, סופו להיעצר ולעמוד לדין ועל כן אנו נמשיך להשקיע את מירב המשאבים והמוחות בכדי למגר את התופעה שלצערנו הולכת ומתרחבת".


בהמשך דבריו הוסיף, ״למפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן אני מוכרח להודות על ההשקעה הרבה בניהול הפרשייה. במחוז כמו ירושלים שמלא באתגרי סדר ציבורי וטרור זה מרשים לראות את המאמצים שהושקעו כאן, את הברק בעיניים של המפעילים שמבינים שהצילו עשרות קטינים מפגיעה. כשאני רואה את זהותם של החשודים, אנשי חינוך, עבודה סוציאלית, ממגזרים שונים בחברה הישראלית, בעלי השכלה אשר עובדים בעבודות רגילות, "אנשים מן היישוב", אני מבין שאנו חייבים להמשיך לפעול בכל הכוח עם כל מה שעומד לרשותנו בכדי להגן על ילדי ישראל".

ממ"ז ירושלים ציין- ״נערכנו לפעילות משפיעה מאוד. אנו מסכמים את הפעילות הזו שמבחינתי כמפקד מחוז מסבה המון גאווה, המון הערכה לכל מי שיושב פה. מדובר בפעילות ייחודית מאוד ומורכבת. הפעם זו הפעלה שנותנת תחושה קצת שונה, היא נוגעת יותר בהצלת נפשות, פעילות ערכית וחשובה במיוחד בזכותה מנענו והשפענו, פעילות שמצילה חיים. אני רוצה להביע הערכה רבה לסוכנת על פעילות עם המון נחישות ודבקות במשימה, אומץ לב, זה לא ברור מאליו, תעצומות נפש אדירות וההערכה היא רבה מאוד".

ועוד הוסיף, "לכל המערך התומך שליווה את הפעילות לילות כימים במשך חמישה חודשים, יישר כח ענק".

מהמשטרה נמסר: ״אנו פונים פעם נוספת להורים, גלו ככל הניתן מעורבות משותפת או עצמאית עם הנעשה על ידי ילדכם במרחב הווירטואלי, מי משוחח עמם ומה זהותו?, חדדו כל העת ליקירכם את הסכנות ברשת וכיצד ניתן להימנע מכך. בכל ספק המתעורר או חשד כי מבוצעת עבירה, ניתן לפנות למוקד המרכז הלאומי להגנה על ילדים ברשת" בטלפון- 105״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה