נחנך שביל אופניים חדש בקריית המוזיאונים



שביל האופניים שנחנך היום נקרא על שם דניאל פינצי ז"ל, שהיה תושב שכונת בית הכרם בעיר ורוכב אופניים חובב

כקילומטר של שביל אופניים חדש בירושלים: הושק פרויקט חידוש שדרות רופין, מצומת מוזיאון ישראל וכנסת ישראל ועד לצומת הג'וינט ומשרד רוה"מ, במסגרתו הוקם שביל אופניים באורך של כ-800 מטר. השביל נקרא ע"ש דניאל פינצי ז"ל, תושב העיר שנהרג בתאונת דרכים.

פרויקט חנוכת שדרות רופין בקריית המוזיאונים הוא חלק מפרויקט נרחב שמקדמות עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת, בכדי לחזק את קריית המוזאונים כעוגן תיירותי ותרבותי וגם כאמצעי לפיתוח המרחב הפיזי והתחדשות עירונית.

צילום: דוברות העירייה

כחלק מפיתוח המרחב והתחדשות האזור, הוכנה תוכנית מקיפה לפיתוח שצ"פ מרכזי, הכוללת הקמת בית קפה, רחבות למשאיות אוכל, מתקני משחקים וחידוש הרחובות בקריית המוזיאונים. תוכנית זו תאפשר שהייה ארוכה יותר במרחב למגוון קהלים ומתן אפשרויות בילוי משפחתיות לצד המוזיאונים. התוכנית היא חלק מהתפיסה לפיה יש לתת דגש מיוחד על מתחם המוזיאונים ולחזק אותו כמוקד משמעותי וכקריית התרבות הלאומית המספקת אפשרויות רבות של פנאי, בילוי ותרבות.

שלב א' של הפרויקט נחנך היום בטקס במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שרת התיירות אורית פרקש הכהן, ושר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ. עוד נכחו בטקס: מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת אבי כהן, גלעד בר אדון מנכ"ל מוריה מבצעת הפרויקט והתורם דוד פינצי ומשפחתו וחבריו של דניאל פינצי ז"ל.

הפרויקט תוכנן ע"י אדריכל אבנר סימון, ארד - סימון אדריכלים ומתכנני ערים, ומבוצע ע"י חברת מוריה. 

צילום: דוברות העירייה

שלב זה כולל את חידוש שדרות רופין מצומת מוזיאון ישראל וכנסת ישראל (הרחובות רופין ו-וויז) ועד לצומת הג'וינט ומשרד רוה"מ בעלות של למעלה מ-21 מיליון שקלים. הפרויקט תוכנן על ידי משרד ארד – סימון אדריכלים.

בהמשך פרויקט פיתוח קריית המוזיאונים יקודם שלב ב' - המשך פיתוח רחוב וולפסון הכולל המשך שביל האופניים (כ-600 מטר נוספים) עד למלונות הממוקמים ברחוב זאב וילנאי (רמדה רנסאנס, מלום פארק ורמדה רנסאנס) וסיומו בשדרות הרצל. בימים אלה אנו נערכים לקראת תחילת הביצוע של שלב זה של הפרויקט.

שלב ג' של הפרויקט מתמקד בחידוש השצ"פ המרכזי בלב קריית המוזיאונים (החורשה המשתרעת לאורכה של שדרות רופין אשר גדולה כ-20 דונם) בסמיכות למיקום הטקס, האמור להיות ליבו של המרחב הציבורי של קריית המוזיאונים ונמצא כעת בהליכי תכנון מתקדמים. עם סיום העבודות, תפותח החורשה ותשלב בתחומה, אזורי פנאי ושהייה, מתקני משחק בית קפה ועוד.

שביל האופניים שנחנך היום נקרא על שם דניאל פינצי ז"ל, שהיה תושב שכונת בית הכרם בעיר ורוכב אופניים חובב. בשנת 2011 דניאל חצה כביש סמוך למקום עבודתו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגבעת שאול, כשרכב חולף פגע בו בצורה קשה מאוד והותיר אותו מחוסר הכרה. הוא נפטר בשנת 2015 כתוצאה מהתאונה הקשה.

לאחר מותו החליט אחיו, דוד פינצי, לתרום את עזבונו לטובת הנצחתו בקריאת שביל אופניים על שמו בסמיכות למקום מגוריו. דניאל המעיט להשתמש ברכב פרטי והאמין בחשיבות שמירת הטבע ואיכות הסביבה, והתנייד בעיקר באמצעות תחבורה ציבורית בנסיעות בין עירונית ובעיר התנייד ברגל או באמצעות אופניים. חיבתו לאופניים הביאה אותו להצטרף לחוג רוכבים במקום עבודתו.

צילום: דוברות העירייה

דניאל היה רוכב אופניים חובבן ואהב את ירושלים, ועל כן בחרה משפחתו לתרום כ- 4.5 מיליון שקלים לסלילת שביל אופניים על שמו - מצומת מוזיאון ישראל ועד לשדרות הרצל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״שביל האופניים שאנו חונכיים היום הוא חלק משביל האופניים האורבני הארוך בישראל שאנו בונים בירושלים. בסופו של התהליך יהיו בירושלים כ200 מר של שבילי אופניים שיחברו בין שכונות העיר למרכזה ולמרכזי התעסוקה בעיר, יפחיתו עומסי תנועה מהכבישים ואף ישמש לרכיבת פנאי. בשנים הקרובות אנו עתידים להמשיך ולשדרג את המרחב הציבורי לרווחת תושבי ירושלים".

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: ״ירושלים היא לא סתם עיר, זוהי עיר הבירה מלאת ההיסטוריה שלנו. אני שמחה לקחת, במשרד התיירות, חלק ביוזמה של ראש העיר משה ליאון בשדרוג קריית המוזיאונים, הכולל את שביל האופניים שאנו חונכים. המיזם יעזור גם לתושבי העיר, וגם ישדרג משמעותית את הנראות של המרחב הציבורי ויספק פתרון תחבורתי זמין לתיירים המעוניינים לראות את ירושלים תוך כדי רכיבה ושמירה על פעילות ספורטיבית. אמשיך לשתף פעולה עם כל הגורמים כדי לאפשר לתיירים רבים יותר להגיע ולבקר בירושלים היפה, עיר מגוריי״.

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ: ״ירושלים - שבילי אופניים סביב לה. אט אט כל העיר מרושתת עם שבילי אופניים והופכים את העיר לנגישה וידידותית לרוכבי האופניים כפי שיש בערי בירה בכל העולם. אנחנו מנצלים את המשבר של הקורונה על מנת להאיץ פרויקטים כמו המיזם הזה, זה קרה בעיר העתיקה וקורה בכל מקום בעיר.
יש כאן שביל פיזי ושביל ערכי וחברתי, שביל שנקרא על שמו של דניאל ז״ל שאהב והאמין בעיר מונגשת ומותאמת לרוכבי אופניים, אנחנו מנציחים אותו וממשיכים את דרכו בשביל ובמקומות שהוא אהב.״


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה