נחנך ונפתח לתנועה כביש 201: תל אל פול בשכונת בית חנינה במזרח ירושלים



פרויקט כביש 201, כולל את הקמתו של כביש חדש וכן שיקום והרחבת כביש קיים, דו- נתיבי באורך כ- 1.150 ק"מ, המחבר בין תחנת הרכבת הקלה של בית חנינה לכביש 20

תנופת פיתוח התשתיות במזרח ירושלים נמשכת. אמש (ב׳) נחנך ונפתח רשמית לתנועה כביש 201, תל אל פול, בשכונת בית חנינה במזרח העיר.  פרויקט כביש 201, כולל את הקמתו של כביש חדש וכן שיקום והרחבת כביש קיים, דו- נתיבי באורך כ- 1.150 ק"מ, המחבר בין תחנת הרכבת הקלה של בית חנינה לכביש 20 (א-זהור), ואשר ישרת את תושבי השכונות בית חנינה, שועפט, קלנדיה והסביבה. העבודות בפרויקט נמשכו כשלוש שנים וההשקעה הכספית בו הינה כ-40 מיליון ₪.  

צילום: ארנון בוסאני

טקס חניכת הכביש החדש נערך במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון , נציגי משרד התחבורה, נציגי שכונת בית חנינה ואורחים נוספים.  

כביש 201, מהווה חלק ממערך הכבישים ותשתיות התחבורה החדשים במזרח ירושלים, אותם מקדמות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בניהול ובביצוע חברת מוריה, בהשקעה כספית אדירה של מיליארדי שקלים. יצוין, כי הכביש, תוכנן על ידי חברת מוריה כחלק מפרוייקטיחומש א' שבוצעו במזרח העיר, בהתאם להחלטת הממשלה 3790.

הכביש החדש, המהווה אלטרנטיבה תחבורתית חשובה לתושבי שכונות צפון מזרח העיר, יביא לשיפור בזרימת התנועה באזור, ישפר את הנגישות אל אותן שכונות וביציאה מהן, וכן יפחית את נפחי התנועה בעורק התחבורה הראשי המוביל לרמאללה. בנוסף, הכביש יסייע משמעותית לתחבורה הציבורית הנעה על הציר ולמערך ההיסעים של בתי הספר העירוניים הנמצאים על תוואי הכביש.

העבודות בפרויקט, כללו בין היתר גם את שדרוג המרחב הציבורי, הסדרת מקומות חנייה ומדרכות רחבות בצדי הכביש, הקמת מעגלי תנועה, הקמת תשתיות חדשות, שדרוג מערכות תשתיות קיימות, התקנת מערכות תאורה ופיתוח נופי.  

צילום: ארנון בוסאני

כביש 201 החדש, מצטרף לשורה ארוכה של פרוייקטי תחבורה המבוצעים במזרח העיר ובניהם: פרויקט הכביש האמריקאי, טבעת אום לסון, דרך הר הזיתים, דרך בית חנינה, כביש אשר וינר מזרח, כביש בתי הספר ג'אבל מוכבר, כביש 18 בצור באהר ועוד.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים : "זו בשורה גדולה לתושבי צפון-מזרח העיר בכלל, ובית חנינא בפרט. הכביש החדש יאפשר לתושבים להתנייד בקלות, יצמצם את היקפי התנועה ויפחית משמעותית את העומסים ואת הפקקים. תודה לחברת מוריה ולאנשי המינהל הקהילתי על שיתוף הפעולה, יד ביד נמשיך לפתח את מזרח ירושלים ולשרת את כל תושביה".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה : "פתיחתו לתנועה של כביש 201 מהווה בשורה אמיתית עבור תושבי שכונות צפון מזרח ירושלים. מדובר בכביש בעל חשיבות רבה לאזור, והינו חלק ממכלול פרוייקטי הפיתוח ותשתיות התחבורה המוקדמות במזרח העיר על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בתכנון ובביצוע של חברת מוריה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה