נותנים להם גב: תכנית העצמה ללוחמים ירושלמים משוחררים



התכנית כוללת ליווי אישי של 15 לוחמים שהשתחררו משירות קרבי מלא, באמצעות קורס של 20 מפגשים. אורך הקורס כשלושה וחצי חודשים ובמהלכו ירכשו המשתתפים ידע רלוונטי ואפקטיבי לחייהם החדשים באזרחות

צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

עיריית ירושלים החלה להפעיל לאחרונה תכנית מקומית ייחודית יחד עם ארגון "גב ללוחם". מדובר בתכנית העצמה ללוחמים ירושלמים משוחררים.

התכנית כוללת ליווי אישי של 15 לוחמים שהשתחררו משירות קרבי מלא, באמצעות קורס של 20 מפגשים. אורך הקורס כשלושה וחצי חודשים ובמהלכו ירכשו המשתתפים ידע רלוונטי ואפקטיבי לחייהם החדשים באזרחות. בין הנושאים שיעלו במפגשים - קבלת החלטות, התנהלות כלכלית נכונה, חובות וזכויות באזרחות, תכנון עתידי ויזמות חברתית.

לקראת סיום התכנית יקדמו החניכים יוזמות חברתיות בהובלתם, כאשר כל אחד מהם ילווה על ידי מנטור אישי עד סיום השנה. מאחורי התכנית עומדים מרכז הצעירים העירוני, יחד עם רשות התעסוקה ותכנית "הישגים" הארצית. "אנו שואפים לסייע ללוחמים המשוחררים להגשים את עצמם, להגיע למצוינות אישית ולהעניק להם הזדמנות שווה עם יציאתם מהמערכת הצבאית", מסבירים בעירייה.

תכנית זו היא צעד נוסף בפעילות שמוביל מרכז הצעירים עבור אוכלוסיית המשוחררים בעיר, כמו כנס משוחררים ענק, סדנאות שונות, ייעוץ וליווי אישי, הכוונה לתעסוקה ולאקדמיה וכמובן - אתר נחיתה ייעודי שהושק עבורם באתר של מרכז הצעירים ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר ביוזמה מצוינת שתסייע ללוחמים המשוחררים, אלו שנתנו מעצמם עבור מדינת ישראל. אני בטוח שהיא תעזור להם להשתלב בצורה מיטבית באזרחות. נמשיך לפעול למען אוכלוסיית החיילים המשוחררים ולקדם פרויקטים שיסייעו להם להתחיל את חייהם כאזרחים בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה