נוסעים לאחור – פחות ופחות אנשים משתמשים בתחבורה הציבורית



71% מתושבי אזור ירושלים מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי

יותר בני אדם מעדיפים את הרכב הפרטי בשימוש היומיומי, פחות ופחות נוסעים בתחבורה הציבורית, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות". רק 25% מתושבי ירושלים נוסעים באוטובוס.

איך מתניידים? הרוב מעדיפים את הרכב הפרטי, בירושלים עליה של 13% בהשוואה לסקר של שנה קודמת.  71% מתושבי אזור ירושלים מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי, עליה של 13% מהסקר שנערך בשנה הקודמת. לעומתם 25% בלבד משתמשים באוטובוס.

ירושלים מעידה כי אין תחבורה ציבורית זמינה לביתם.34% מבין הנשאלים מתושבי אזור ירושלים קבעו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מביתם למקום העבודה או הלימודים.

והסיבות? התחבורה הציבורית צפופה, לא נוחה ומגבילה 46% מהנשאלים מאזורירושליםטענו כי הסיבה היא שהרכב הפרטי מהיר יותר, 33% ציינו כי הם לא רוצים להיות מוגבלים ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית.

שאיפות: הרוב הגדול רוצה –אם תהיה תחבורה ציבורית זמינה ונוחה מהבית לעבודה אסע בה- רוב המשיבים בכלל האזורים הביעו נכונות להעדיף תחבורה ציבורית כאמצעי הנסיעה שלהם, בתנאי שזו תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת ביתם. אזור ירושלים - 71% היו רוצים לנסוע בתחבורה הציבורית לו הייתה נגישה ונוחה.

תפיסת הבטיחות: האוטובוס יותר בטוח מהרכב הפרטי- על אף השימוש המופחת בתחבורה הציבורית, על פי תוצאות הסקר האוטובוס נתפס כאמצעי תחבורה בטיחותי מאשר הרכב הפרטי: אזור ירושלים - 40% חושבים שהאוטובוס בטוח יותר, 19% חושבים שהרכב הפרטי בטוח יותר, 27% חושבים ששניהם בטוחים באותה המידה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גם עומסי התנועה והפקקים הבלתי נסבלים לא גורמים לאנשים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעשות שימוש באוטובוס. במשך שנים המדינה הזניחה את תחום הסעת ההמונים והתוצאות בהתאם – אנשים מביעים חוסר אמון בתחבורה הציבורית ונמנעים מלעשות בה שימוש באופן יומיומי. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את ההשקעה בתחבורה הציבורית על חשבון ההשקעה לרכב הפרטי כדי לסגור את הפער הגדול מהמדינות המערביות. ככל שנצליח להעביר יותר ויותר אנשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית נחסוך למשק הישראלי כסף רב, נשפר את איכות האוויר שאנחנו נושמים וגם נפחית את תאונות הדרכים".

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה