נדחה הערעור של ניצב ניסו שחם, ירצה 10 חודשי מאסר



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור שהגיש ניסו שחם על עונש המאסר שנגזר עליו בבית משפט השלום. בית המשפט קבע בפסק הדין כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד, ועל כן עונש המאסר שנגזר עליו הוא עונש ראוי המבטא את חומרת העבירות שביצע

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את ערעור ניצב ניסו שחם על עונש המאסר שנגזר עליו בגין הפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. על פי החלטת בית המשפט, שחם ירצה 10 חודשי מאסר בפועל. עם זאת, בית המשפט קיבל חלק מטענותיו של שחם וקבע כי לא יאלץ לשלם פיצויים כספיים לחלק מהמתלוננות. 

ניסו שחם הורשע בכך שבמהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות , על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו. יתירה מכך; למרות קשרים אלה הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים תוך הסתרת הקשרים האינטימיים. בנוסף, הורשע ניסו שחם גם בעבירות מין שביצע בשוטרות, שאף הן חמורות כשלעצמן. לנוכח אלה, בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי, פוגע באמון הציבור וכן מבצע עבירות מין – דינו מאסר. 

עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: ״פסק הדין – הדוחה את הערעור – מהווה השלמה מתבקשת לאמור בפסק הדין הארוך והמנומק שקיבל את ערעור המדינה. כעת, בדחותו את הערעור על עונש המאסר העביר בית המשפט המחוזי מסר חד וברור לפיו יידע כל מפקד שניצול רום הדרגה והמעמד לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של העובדות בארגון ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן, כמו גם למעילה באמון הציבור בטוהר המידות של המשטרה - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח.  

בהזדמנות זו אנו מבקשים לחזק את ידי השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים - למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו תקווה כי פסק הדין שניתן בעניינו של ניסו שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל.״


עו"ד בעז בן צור, סנגורו של שחם, אמר: "אני מבקש עיכוב ביצוע, נבקש רשות ערעור לבית המשפט העליון על הכרעת הדין וגזר הדין". בעקבות כך הורו השופטים על עיכוב תחילת ריצוי עונשו של שחם עד 6 בספטמבר. ניהלנו הליך ארוך שנים בבית משפט השלום שהסתיים בזיכוי והליך קצר יותר שהסתיים בהרשעה. יש שאלות עקרוניות בעניין הזה שהעליון יידרש להן. לאחר בירור, ככל שיתקיים, הדברים יחזרו למסלולם".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה