מתנדבים במד"א ירושלים חשודים בביצוע בדיקות קורונה פיראטיות



מתנדבי מד"א ביצעו הונאת בדיקות קורונה בשיתוף פעולה עם מעבדות בירושלים וברמאללה, במהלכה זוייפו תוצאות בדיקה שליליות בעבור בצע כסף. החקירה החלה בעקבות פניית הנהלת מד"א

למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: פלאש 90

חמישה מתנדבי מד"א חשודים בביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, עבורן הם גבו כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים אותם גרפו לכיסם – כך דיווחה המשטרה היום (רביעי).

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פתחה בחקירה סמויה לאחר שהתקבל דיווח מהנהלת מד"א על אודות המקרה. המתנדב שנחשד בביצוע הבדיקות הפיראטיות נעצר לחקירה. בהמשך לכך חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל וברמאללה.

עוד עלה מהחקירה כי החשודים הגיעו למקומות שונים בארץ, ביניהם נתב"ג, במטרה לבצע בדיקות קורונה. חלקן על פי החשד בוצעו באופן כזה שתוצאותיהן ייצאו שליליות כדי ש"הלקוחות" יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם, תוך הצגת התשובות שסופקו להם.
לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלשתינית ולמעבדה פרטית בירושלים - וזאת על פי החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות ובכך הן יישארו אנונימיות. בהתאם לדרך פעולה זו, הן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות".
במסגרת החקירה נעצרו עד כה חמישה חשודים תושבי ירושלים בשנות העשרים והשלושים לחייהם. מעצרם של ארבעה מהם הוארך בבית משפט השלום עד ליום שישי.
מהמשטרה נמסר: "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן הנה למנוע את ההדבקה, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגפה במינימום אבדות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף. נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עימם את הדין".
ממד"א נמסר: "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים, הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות.
"במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים, אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם. יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר, הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים", צוין.
"אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה, ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום, העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה