מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו? העיר ירושלים אומרת תודה לתושבים מעורבים



ראש העיר העניק אות הוקרה לעשרה תושבים על התנדבותם רבות השנים למען תושבי ירושלים. ראש העיר משה ליאון: "העיר ירושלים היא העיר היחידה בארץ בה כמעט כל תושב שלישי מתנדב, מתנדב למען החברה כולה, למען השכונה, למען החלשים ולמען בעלי החיים ועוד, ועל כך בהחלט יש לנו כעיר במה להתגאות".

צילום: עיריית ירושלים

בטקס מרגש שהתקיים אמש (שני) במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נתנה העיר ירושלים אות הוקרה לעשרה תושבים על פועלם בהתנדבות למען העיר ותושביה. זו פעם ראשונה בה עיריית ירושלים מקיימת את הטקס במתכונת הנוכחית וזאת לאור מדיניותו של ראש העיר, משה ליאון, בתחום הטיפול וטיפוח הסביבה הקרובה לבית ובמטרה לחזק את הקשר, האחריות והאמון של התושבים לסביבת המגורים ולעירייה. 

רשימת הזוכים ופירוט העשייה:

רועי זיו

על פעילותו בפרויקט "רועי וחברים למען הקהילה" למעלה מ-15 שנים

מטרת הפרויקט לשמח ולהאיר את יומם של אוכלוסיות שונות כגון:  צרכים מיוחדים, משפחות נזקקות, חולי סרטן וזאת באמצעות  מגוון רחב פעילויות כגון: הפקות בר/בת מצווה, חלוקת צעצועים, ארגון מסיבות  וכל זאת בהתנדבות למען תושבי העיר ירושלים.  

זיאד ג'אדאללה

על התנדבותו רבת השנים במגן דוד אדום כנהג אמבולנס.

זיאד היה שותף להצלת חייהם של מאות תושבים בני כל המגזרים וכל הדתות.

בנוסף הינו מפעיל מערך נרחב של מתנדבים מקרב תושבי מזרח ירושלים, ובימים אלה מגייס עשרות נערים ונערות ממזרח העיר לשירות לאומי משמעותי במגן דוד אדום ובגופים נוספים.

רונן וייל

על תרומתו הנרחבת  למען שכונת חומת שמואל בתחום הפיזי, התחבורתי והניקיון.  רונן הינו חלק מהקבוצה הציבורית הנסיך הקטן מנקים את ירושלים.

פועל מתוך אכפתיות רבה ודואג להעלות על סדר היום שינויים במרחב השכונה שיטיבו עם התושבים וכל זאת, תוך הקפדה על השלמת המשימה.

דאוד סיאם

על התנדבותו רבת השנים במינהל הקהילתי אבו תור סילוואן.

דאוד קידם שורה ארוכה של יוזמות לשיפור המרחב הציבורי בשכונה כגון: צביעת מדרכות וחזיתות של חנויות, מבצעי ניקיון, שיתוף ציבור וסיוע לתושבים בהם יש צורך להתערבות מול העירייה  וכל זאת במסירות אין קץ למען תושבי השכונה.

נעמי טובי

 על פיתוח, ניהול ותחזוק גינה קהילתית בשכונת קטמון.

בזכות המיזם אשר הקימה נוצרו חברויות חדשות בין האוכלוסיות המגוונות המרכיבות את השכונה. הגינה הפכה למקום למידה, בילוי פנאי לילדים ומבוגרים ועשייה לכל באיה.

ניר לוי

על תרומתו למען שיפור חיי התושבים בשכונת חומת שמואל בהיבטים פיזיים וקידום תחום הנוער והחברה.

ניר הינו חבר פעיל במגוון וועדות במינהל הקהילתי, ומקדיש רבות מזמנו ומרצו הפנוי לקידום השכונה ובקשות התושבים מול הגורמים המקצועיים.

זאביק אבינר

על הקמת מרחב דיגיטלי ברשת החברתית פייסבוק למען תושבי העיר.

זאביק, באמצעות קבוצות הפייסבוק אותן הוא מנהל, הצליח ליצור קהילה מעורבת לפסיפס האנושי המרכיב את העיר תוך שמירה על שיח סבלני וקידום ערכים כמו אהבת חינם וקבלת האחר. זאביק משקיע רבות בניהול ותחזוק קבוצת "ירושלמי וירושלמיות"  הקבוצות זאת במטרה לקדם שיח מכבד, מעורבות ואת העיר ירושלים. 

רווית ואיציק כהן

על עשייה משמעותית למען הרווקות, הרווקים והבודדים בעיר ירושלים.

רווית ואיציק פותחים את ליבם וביתם ומקיימים ארוחות שבת, הופעות, שיעורי תורה בחגים ובשבתות למען אוכלוסיות אלה.

החום והאהבה ששוררים בביתם, השיח הפתוח,  יצירת מרחב מאפשר, הופכים את עשייתם למשמעותית וחשובה לאין שיעור.

מייק יחיאל לייטר

על עשייתו במרחב הציבורי של דרום מערב העיר בכל נושאי קיימות, עיר ירוקה, הגנת הצומח והחי.

מקדם יוזמות קהילתיות ירוקות בניהן היה מעורב בהקמת גן בוסתניה, פעיל ביער ירושלים בשימור ובניית טרסות בסיוע קק"ל ומתנדבים שהוא רותם למשימות.

חדוה וונדנברוק 

על הקמת עמותת ירושלים אוהבת חיות.

העמותה אשר הקימה מסייעת לשירות הווטרינרי העירוני בהצלת בעלי החיים בעיר. העמותה דואגת יומם וליל לבעלי החיים הפצועים והחולים בעיר.

פעילי העמותה מקיימים ימי אימוץ ומוצאים בתים מאמצים ובכך מצילים חיות רבות.

מוענק לה היום אות ההוקרה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים היא העיר היחידה בארץ בה כמעט כל תושב שלישי מתנדב, מתנדב למען החברה כולה, למען השכונה, למען החלשים ולמען בעלי החיים ועוד, ועל כך בהחלט יש לנו כעיר במה להתגאות. התמהיל הכל כך מיוחד שמרכיב את העיר ירושלים הוא ייחודי בארץ ובעולם, הביחד והלכוד הם אלה שהופכים את הירושלמים לאנשים טובים יותר ואכפתיים יותר. מיד עם כניסתי לתפקיד החלטתי לחזק את ידם של התושבים ולהוקיר אותם על האכפתיות והנתינה לעיר ולזולת. אני מודה לכל אחד ואחת מהזוכים.ות, בזכותם יש לנו עיר כל כך נהדרת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה