משפחה שלמה בהדסה: האחיות ילדו ביחד, שני הבעלים הוזעקו מהמילואים אל חדר הלידה



חדר אחד במחלקת יולדות ד' בהדסה עין כרם מלא במשפחה אחת ובשתי בנות דודות קטנות, שנולדו כמעט כמו תאומות. לצידן, שתי אימהות ושני אבות שהוקפצו במיוחד מהמילואים לרגל האירוע המשמח

יעל ומוריה במחלקת היולדות בהדסה עין כרם. צילום: דוברות הדסה

שתי אחיות שליוו זו את הריונה של זו במשך 9 חודשים, חוו לידה צמודה וכעת שוהות בהתאוששות משותפת במחלקת יולדות ד' "אפס הפרדה" בהדסה עין כרם.


יעל שוורץ, בת 28 מאלעזר, הגיעה בליל שישי האחרון ללידה השנייה שלה בהדסה עין כרם. אחרי הלידה, לפנות בוקר בשבת, פגשה יעל במסדרונות חדר הלידה את אמא שלה שהגיעה לבית החולים ללוות את אחותה הצעירה - מוריה מורל בת ה27, מיישוב טלמון, ללידה השלישית שלה.
"אמא שלי לא הייתה אמורה להגיע, כי היא עזרה למוריה אחותי ששהתה אצלה בבית בהריון מתקדם. הופתעתי מאוד כשראיתי אותה בהדסה אחרי הלידה שלי, אבל די מהר נפל לי האסימון שגם מוריה יולדת" מספרת יעל בחיוך. "ידענו שאנחנו קרובות בתאריך, אבל במשך תשעה חודשים לא יכולנו אפילו לדמיין שנלד באותו היום", מוסיפות שתיהן בהתרגשות, "יש לנו במשפחה עכשיו שתי בנות דודות שנולדו יחד, ממש כמו תאומות".


"הלידה הייתה לא פשוטה" יעל מוסיפה "אבל כמו בלידות הקודמות שלי פה, האחיות היו ממש קשובות לצרכים שלי, הרגשתי עטופה גם בחדר הלידה וגם אחר כך, באשפוז במחלקה".


היולדות הטריות, שהן גם דודות טריות, עלו ביחד למחלקת יולדות ד' וקיבלו חדר משותף, מלא באווירה משפחתית חמה ואינטימית. כשהן מתאוששות מן החוויה, הן הודו על מזלן הטוב – שני הבעלים הספיקו להגיע לרגעי הלידה הישר מן המילואים.


"ביום שישי בצהריים שי בעלה של יעל הגיע לבית של אמא שלנו, שם הייתי כי הרגשתי שאני לקראת הלידה. הוא סיפר שיעל אמורה ללדת כל רגע. ביקשתי ממנו שימסור לה לחכות לי קצת" מוסיפה מוריה בחיוך.


שי, שנקרא למילואים כמפקד בגזרת עזה כבר ביום שבת הקשה 7 באוקטובר, כשאשתו יעל בחודש השמיני להריונה, היה כבר מוכן לרגע שייקראו לו לאירוע המיוחל. "כמעט חודשיים שאני מתכונן לרגע הזה, ידעתי בדיוק מי יחליף אותי בפיקוד ואיך אגיע ליעל. הכל עבד כמתוכנן והספקתי להגיע ללידה. הצוות המדהים שלי במילואים מתעדכן מה שלומנו כל יום, ואני כבר מחכה לחזור אליהם ולהראות תמונות של התינוקת החדשה".


גם אליעזר, בעלה של מוריה, היה בשירות מילואים בגזרת הצפון כשהעירו אותו באמצע הלילה ודאגו למישהו שיסיע אותו עד לבית החולים, זמן קצר לפני שהלידה התחילה.
"זאת הזדמנות נהדרת למפגש משפחתי. אין נסיבות טובות יותר", מסכמות האחיות בדיוק כשאחות נוספת שלהן, שילדה גם היא לפני חודש תינוקת בהדסה עין כרם, נכנסת לביקור בחדרן.

בתמונה, יעל ומוריה במחלקת היולדות
בהדסה עין כרם. צילום דוברות הדסה.

הדר אלבוים
דוברת המרכז הרפואי הדסה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה