משלחת תלמידים ירושלמיים יוצאת לדובאי לעבוד יחד עם נוער אמירתי על פיתוח פתרונות יצירתיים



עמותת PICO Kids מוציאה לדרך את תוכנית חילופי הנוער הבינלאומית: 16 נערות ונערים מירושלים ייצאו בעוד שבועיים לדובאי ויעבדו יחד עם נוער אמירתי על פיתוח פתרונות יצירתיים לאתגרים משותפים לקראת נסיעתם נפגשו השבוע חברי המשלחת עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון

קרדיט: מידן אלקובי

עמותת PICO Kids, הפועלת לחיזוק החינוך בתחומי המדע, הטכנולוגיה, היזמות והמנהיגות בקרב ילדים ובני נוער ירושלמים  בכיתות א'-יב', משיקה את תוכניתPICO Ambassadors, תוכנית חילופי נוער בינלאומית בשיתוף בתי ספר מובילים בעולם. המשלחת הראשונה של התוכנית תצא ב-5 בדצמבר לשבוע בדובאי, במהלכה ייפגשו עם בני נוער אמיראתים, יזמים מקומיים, קרנות השקעה, יבקרו באתרי חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת מהמובילים בעולם סביב קיימות וכן יסיירו בתערוכת האקספו.

המשלחת כוללת 16 נערות ונערים בגילאי 14-16 מירושלים והסביבה המייצגים 11 בתי ספר ושכונות בעיר, אשר פעילים בתוכניות השנתיות של PICO Kids. מטרת תוכנית השגרירים היא להעניק לבני הנוער כלים נוספים לחשיבה יצירתית וערכית, עם מודעות סביבתית וחברתית, תוך דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21, היכרות מעמיקה עם סיפור אומת הסטארט-אפ, הכירות עם הגישה הישראלית לחדשנות והתנסות בעבודה עם צוות רב לאומי ליצירת פתרון לאתגרים משותפים.

שיאו של הביקור בדובאי יכלול מייקאתון משותף עם נוער אמירתי מבית הספר הבינלאומי Taaleem שיתקיים ב- Dubai Future Foundation. במסגרת המייקאתון יעבדו יחד בני הנוער על פתרון אתגרים סביבתיים בתהליך חשיבה ועשייה יצירתית משותפת במטרה ליצור גשרים בינלאומיים וחיבורים משמעותיים בין המשתתפים. המייקאתון יתמקד בנושא היעדר מקורות מים עיליים בשל מיקומן הגאוגרפי של איחוד האמירויות וישראל. הצורך במציאת פתרון לסוגיית המים הינו הכרחי ומהווה חלק מהותי מ17- היעדים של האו"ם לפיתוח בר קיימא.

לקראת נסיעתם נפגשו השבוע חברי המשלחת עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. ראש העירייה איחל להם הצלחה לקראת נסיעתם ואמר: "זהו כבוד גדול לעיר ירושלים שיש לה כאלה תלמידות ותלמידים. אתם לוקחים על עצמכם אחריות גדולה ואין לי ספק שתייצגו אותנו בכבוד". ליאון הודה שהוא גם קצת מקנא בהם, שכן הוא טרם הספיק לבקר באיחוד האמירויות.

במפגש נכחו אלי וורטמן, יזם ההיי-טק הירושלמי ומייסד קרן ההון סיכון PICO Ventures Partners, שייסד את PICO Kids וכן יואב זמרן, ראש מינהל החינוך בירושלים. אלי וורטמן מסר: "ירושלים מהווה גשר בין ישראל לעולם מה שהופך את המשלחת הזו, שהתקבצה מכל כך הרבה אזורים ובתי ספר בעיר, למיוחדת במינה. מיד עם חתימת הסכמי אברהם פעלנו ליצירת קשר עם שותפים מאיחוד האמירויות, על-מנת ליצור הזדמנות למפגש בלתי אמצעי בין בני הנוער, שהם הדור הבא של המנהיגים ופותרי הבעיות של העתיד בשתי המדינות. הגישה של האמיראתים שהביטוי 'בלתי אפשרי' לא נמצא בלקסיקון שלהם מתיישבת עם רוח החדשנות והיוזמה שמאפיינת את הירושלמים ואת הישראלים בכלל, וזו הזדמנות של בני הנוער להיחשף ולעבוד עם שותפים החולקים צורת חשיבה דומה, ולבנות איתם קשרים. אני מקווה שמשלחת זו תהיה הראשונה מני רבים".

 

אודות PICO Kids

עמותת PICO Kids הוקמה בשנת 2012 על-ידי אלי וורטמן, יזם היי-טק ירושלמי ומייסד קרן ההון סיכון PICO Ventures Partners. מטרת העמותה היא לחזק את החינוך בתחומי המדע, הטכנולוגיה, היזמות והמנהיגות בקרב ילדים ובני נוער ירושלמים  בכיתות א'-יב', באמצעות חוגים ותוכניות חוץ בית ספריות ייחודיות. התוכנית משלבת בין תכנים אקדמיים לתכנים המעניקים לילדים מיומנויות להפוך לדור הבא של יזמים ומנהיגים. PICO Kids עובדת מול כ60 בתי ספר וכ4000 תלמידים מדי שנה ממגוון אוכלוסיות בירושלים והסביבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה