מרכישת תרופות ועד הכנת ארוחת שישי: רכזי הקורונה של עיריית ירושלים מצילים חיים



הם עובדים מבוקר עד ליל, עורכים קניות עבור מבודדים, מחלקים ספרים וצעצועים ובעיקר – מונעים את המשך גל ההדבקה: הכירו את רכזי הקורונה השכונתיים שמפעילה עיריית ירושלים במטרה לסייע לתושבי העיר להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המצב הנוכחי. פיילוט לתוכנית החדשה מתקיים בימים אלה בשכונת רמות ואמור להתרחב לשכונות נוספות

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

רכזי הקורונה מגיעים מהקהילה, על פי רוב הם תושבי שכונה מעורבים וכל אחד מהם אחראי על רווחתם של 40-50 תושבים. סדר היום שלהם משתנה ובעיקר אינו צפוי - לאורך כל שעות היממה הם דואגים לתרופות, אוכל חם, תעסוקה לכל בני המשפחה ומענה לכל צורך של הציבור, בין אם מדובר על המבודדים ששהו במחיצתם של חולי קורונה ובין אם מדובר על חולים מאומתים אשר לא התפנו למלוניות ושוהים בדירתם. מדובר בפרויקט חסכוני ויעיל - כל אחד מקבל סיוע על פי הצורך האישי שלו, לא פחות ולא יותר.


"בתחילת כל יום אנחנו מועברת אליהם הרכזים רשימת חולי הקורונה והם עורכים שיחה טלפונית לכל החולים שלא פונו למלוניות", מסבירים בעירייה. "בהמשך אנחנו מבררים את הצורך הספציפי של החולים והמשפחות השוהים בבידוד, מחדדים את כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות. בין היתר אנחנו עורכים קניות ורוכשים תרופות לזקוקים לכך. גם לנושא הפנאי של הציבור השוהה בבידוד אנחנו דואגים - למבוגרים אנחנו מחלקים ספרים ולילדים משחקים מותאמים. העיקרון אומר שכל אחד מהתושבים מקבל סיוע בהתאמה אישית, לפי הצורך".


רכזי הקורונה צריכים לא פעם למצוא פתרונות יצירתיים. "ביום שישי שעבר היה זוג מבוגר, שומר שבת, שנשאר בלי אוכל לשבת", מספר אחד הרכזים. "תוך זמן קצר ארגנו לו אוכל ושתייה לכל סוף השבוע, ערכנו שיתוף פעולה עם מסעדה מקומית ובמוצאי שבת הזוג התקשר להודות לנו ושיתף כי בזכותנו השבת עברה על הצד הטוב ביותר".



יצוין כי פרויקט רכזי קורונה הוא חלק מפיילוט "ביטחון ורווחה" בשכונת רמות בירושלים אשר מתקיים בשיתוף עיריית ירושלים ומשרדי הביטחון והרווחה. תכליתו של הפיילוט הוא לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה בקהילה באמצעות אסטרטגיית טיפול מוקפדת.


בתוך כך מתמקדת עיריית ירושלים בשלושה אפיקים - משפחות שיש בהן חולים בהחלמה, קשישים מעל גיל 70 ללא עורף וכן משפחות המוכרות על ידי שירותי הרווחה.


ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פרויקט רכזי קורונה זוכה להצלחה יוצאת דופן בשכונת רמות ועל פי הצורך נאמץ אותו בשכונות נוספות. שיתוף הפעולה עם הקהילה הוא שיסייע לנו למנוע הדבקה בקהילה תוך דאגה לרווחת הציבור וכלל האוכלוסיות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה