מרכז מבקרים, שבילי אופניים והרבה ירוק: אושרה תכנית פארק הטבע בנחל זימרי בפסגת זאב



הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את התכנית שתכלול בריכות מים, שבילי הליכה, גינה קהילתית, מגרשי ספורט, חוות לימוד, מרכז מבקרים, מגרש חניה, מבנה ציבור לפעילות קהילתית, מסחר ועוד

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים אישרה לאחרונה להפקדה בוועדה המחוזית, את תכנית פארק הטבע העירוני בנחל זימרי. התכנית מתייחסת לחטיבת קרקע בשטח של כ-695 דונם בשוליה המזרחיים של שכונת פסגת זאב, בין הרחובות גל, רחמילביץ ודוכיפת.

נחל זימרי. מבט אל המרכז הקהילתי ומרכז הספורט(הדמיה: שלף מטלון, אדריכלי נוף בע"מ)

לתוכנית זו קדמו תכנית מתאר 2000, אשר קבעה את השטח כשטח פתוח לטובת השכונה ותוכנית מתארית על רחוב גל, שקבעה מגרשים לשטחי ספורט. בהמשך הכין אגף התכנון העירוני מסמך מדיניות לשלד הירוק לשכונות צפון העיר, שהציג את מכלול השטחים הפתוחים והקשרים ביניהם באמצעות הליכה רגלית ורוכבי אופניים.

תכנית זו של נחל זמרי היא שלב נוסף בפיתוח השלד הירוק הצפוני ותצטרף לפארקים עירוניים נוספים בעיר, אשר הוקמו ויוקמו בשנים הקרובות כמו הפארקים המטרופולינים רפאים, עמק ארזים ונחל צופים, עמק הצבאים, פארק האסבסטונים, אגן נחל קדרון במזרח העיר ועוד. פארק זה יהיה מוקד של ספורט ושטח פתוח בצפון העיר.

צבאים בוואדי זמרי(צילום: גיא שלף – שלף מטלון – אדריכלי נוף בע"מ)

התוכנית קובעת שימור של שטח נרחב לפי מדרג של שימור שטחים, כאשר רוב השטח הוא עבור ליבה שמורה ובו מתקיימות מערכות אקולוגיות. לצד הליבה השמורה יפותח במידה מתונה שטח פתוח עבור מבקרים ומטיילים. לשטח הפארק יוקמו 4 מבואות לצורך קליטת קהל - אחת ראשית מרחוב גל, שתיים דרומיות מרחוב רחמילביץ ומשה קראוס ואחת צפונית משדרות סיירת דוכיפת.

נחל זימרי. מבט אל המרכז הקהילתי ומרכז הספורט(הדמיה: שלף מטלון, אדריכלי נוף בע"מ)

המבואה הראשית תכלול בריכות מים, שבילי הליכה, גינה קהילתית, מגרשי ספורט, חוות לימוד, מרכז מבקרים, מגרש חניה, מבנה ציבור לפעילות קהילתית ומסחר. כמו כן יוקם גשר מעל רחוב גל, שיקשר את מבני הציבור, הפארק הציבורי והרכבת הקלה אל הפארק.

את התכנית ליוו המינהל הקהילתי פסגת זאב וקבוצות פעילים מתושבי השכונה, שלקחו חלק בישיבות ההכנה. תושבי השכונה משתמשים בשטח באופן פעיל כבר כיום, מנצלים את השטח היפה לסיורים ופעילות, והכרת הטבע העירוני בשכונתם. ראש צוות התכנון ואדריכל הנוף הינו רז מטלון ממשרד "שלף מטלון-אדריכלי נוף בע״מ". עורכת מסמכי התכנית הינה אדריכלית סלמה ארד, ממשרד "ארד-סימון אדריכלים".

נחל זימרי. תצפית אל הפארק ומרכז המבקרים(הדמיה: שלף מטלון, אדריכלי נוף בע"מ)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פארק זימרי יציב את ירושלים כאחת הערים המתקדמות והירוקות בעולם. מדובר בפרויקט שימשיך להצעיד את העיר בתחום פיתוח אתרי טבע, בשיתוף הציבור ולמענו ובהשקעה של גורמים עירוניים רבים, הפועלים למען איכות הסביבה, והשמירה על החי והצומח בירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה