מרכז הד ספייס חדש בתלפיות



מדובר במרכז חדשני לטיפול פסיכולוגי ונפשי ללא עלות עבור נוער וצעירים בני 12-25, ומיועד לצעירים אשר מתמודדים עם תקופה משברית בחייהם, אך לא יגיעו בעצמם לפסיכולוג אם בגלל חשש מסטיגמה ואם בגלל סיבה כלכלית

צילום: דוברות עיריית ירושלים

מישהו מקשיב לך: עיריית ירושלים השיקה את מרכז הד ספייס בתלפיות. עיריית ירושלים בשיתוף עם עמותת אנו"ש וקרנות הביטוח הלאומי השיקו באירוע חגיגי את המבנה החדש של מרכז הד ספייס הירושלמי, במעמד ראש העיר משה ליאון, חברת מועצת העיר חגית משה מחזיק תיק החינוך, שגריר אוסטרליה כריס קאנן, מנכ"לית אנוש ד"ר הלה הדס, עו"ד יצחק סבטו מנהל אגף הקרנות בביטוח הלאומי ונכבדים נוספים.

מדובר במרכז חדשני לטיפול פסיכולוגי ונפשי ללא עלות עבור נוער וצעירים בני 12-25, ומיועד לצעירים אשר מתמודדים עם תקופה משברית בחייהם, אך לא יגיעו בעצמם לפסיכולוג אם בגלל חשש מסטיגמה ואם בגלל סיבה כלכלית.

המרכז החדש שנפתח בתלפיות מבוסס על מודל טיפולי המיושם בכל רחבי אוסטרליה, וכולל 14 חדרי טיפולים ומעניק טיפול קצר מועד לנערים/ות, וכן שירותים טיפוליים נוספים, עבור קבוצות, הורים ועוד. את המרכז מנהלים ד"ר ולרי חזנוב ויוני מנהיים, שניהם מגיעים עם ניסיון רב בתחום הטיפולי והרגשי. היקף ההשקעה העירונית בפרויקט עומד על כמיליון וחצי ש"ח בשנה, ועשוי להגיע ליותר ככל שהמרכז יגדל ויתפתח. הצוות כולל פסיכולוגים, פסיכיאטר, וגם אנשי טיפול מגוונים כגון ביבליותרפיסטית, עו"ס ועוד. התלמיד הפונה מקבל בין 12-24 מפגשים, כל מפגש 45 דקות. התלמיד יכול לפנות בעצמו או בהפניה של מחנך/יועץ. ובשונה מרפורמת בריאות הנפש לא דורשים אבחון של גוף/סמכות טיפולי כדי להתקבל, זאת במטרה להוריד חסמים שקיימים כיום. מפתיחת המרכז בתחילת שנת הלימודים הנוכחית עד כה התקבלו אליו וטופלו כבר כ- 200 פניות מצעירים.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "פעמים רבות, כל מה שבני הנוער צריכים זה מישהו שיקשיב להם, שידבר אתם, שייתן עצה טובה, שיראה להם שיש אור בקצה המנהרה. בהקמת "הדספייס" אנו נותנים מענה לכך. מקום ללא סטיגמות, נגיש וללא עלות, שיש בו אנשי מקצוע פתוחים וקשובים. אנחנו רואים בבני הנוער ובצעירים את העתיד של ירושלים ואנחנו רוצים לתת להם לצמוח בסביבה שהיא מאפשרת אבל גם מוגנת."

מנכ"לית אנוש, ד"ר הלה הדס: ״לאחר 6 שנים של עשייה בתחום הטיפול הנפשי לבני נוער, אנחנו באנוש יכולים לומר בוודאות: התערבות ומניעה בגיל מוקדם חוסכות התמודדות עם מחלה כרונית, קשיים רבים, כאב עצום וכסף רב. מתמודדי הנפש להם אנחנו מעניקים שירותי שיקום באנוש, לא טופלו ברובם בצעירותם ובכך – התמודדות הנפש הפכה להתמודדות כרונית, לכל החיים". 

עו״ד איציק סבטו, מנהל קרנות הביטוח הלאומי ״ יש לנו הזכות להיות שותפים למיזם פורץ דרך וחדשני ״הדספייס ישראל״ - תוכנית הדגל הלאומית של אוסטרליה לבריאות נפש עבור צעירים, שאומצה ע״י עמותת אנוש.  צעירי ירושלים בגילאי 12-25 זוכים לשירות חדשני נטול סטיגמה של שירותי מניעה והתערבות מוקדמת בשעת משבר. זוהי השקעה נוספת בשורת השקעות חברתיות של קרנות הביטוח הלאומי המסייעות לעמותות בכל רחבי הארץ לפתח שירותים לאוכלוסיות בסיכון.״

בני נוער המבקשים ליצור קשר ופרטים נוספים- 054-9299740 (אפשר לשלוח ווטסאפ).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה