מפקד זק״א לכיש, אבי דרעי: "פגשנו מראות שלא חשבנו שנראה אף פעם"



אנשי זק"א לכיש ראו את מראות הזוועה בעוטף עזה, וחזרו הביתה חדורי מוטיבציה להביא את כל הנרצחים וההרוגים לקבר ישראל. בעיר אשדוד הם מסייעים בכל זירה, נותנים כתף לתושבים ומשדרים רוגע גם ברגעים הקשים ביותר. חברת מועצת העיר אשדוד ומפקד זק״א לכיש, אבי דרעי: "החוסן של אשדוד נותן את האופטימיות לניצחון"

אבי דרעי, מפקד זק"א לכיש, בפעילות בעוטף

את אנשי זק"א תמצאו כמעט בכל אירוע. אולי לא בשמות שלהם, אבל ברגע הופעתם בשטח הם מיד מתחילים במלאכת האיתור, החילוץ, מסייעים להציל נפשות וגם למרבה הצער לזהות את מי שנדרש להביא לקבר ישראל.

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" סופגת העיר אשדוד מטחים, שלמרבה המזל לא גבו פגיעות בנפש אך גרמו נזק. באשדוד מצליחה העירייה באמצעות התושבים לייצר את החוסן העירוני הדרוש כדי לעבור את המלחמה יחד, כפי שנעשה בסבבים קודמים.

זק"א, מטפלים בכבוד הנרצחים בעוטף

אנשי זק"א בהובלתו של אבי דרעי הם חלק בלתי נפרד מכך, בעיקר לאור השקט שהם מביאים איתם והידיעה שיש על מי לסמוך. הם מגיעים לכל אזור שנפגע, נותנים כתף ומסייעים לתושבים הנמצאים במצוקה ונרגעים כשהם רואים את המלאכים בכתום  מושיטים יד.

לצד המלחמה המתנהלת, מסייעים אנשי זק"א להביא למנוחה נכונה את תושבי אשדוד שנפלו בקרבות העזים בעוטף ובערי הדרום, ואת הנרצחים במסיבת הטבע ברעים.

מטפלים בכבוד הנרצחים בדרכם לקבורה בישראל

"כל אחד הוא עולם ומלואו" - אומר אבי דרעי, מפקד זק"א לכיש שבין השאר משמש בחבר מועצת העיר. "המספר הגדול של הנרצחים שובר את הלב, אך לכל אחד מהנופלים והנרצחים מגיעה תשומת הלב המרבית וכבוד אחרון. פגשנו מראות שלא חשבנו שנראה אף פעם במדינת ישראל".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר כי "היום, יותר מתמיד, אנחנו מצדיעים לאנשי זק"א על הפעילות החשובה שלהם ומאחלים לימים שקטים יותר לכולנו. האחדות בתוך אשדוד שומרת אותנו מפוקסים במטרות האמיתיות שלנו ובראשן הצלת חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה