מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תש"ף



מספר התלמידים בירושלים בפתיחת שנת הלימודים תש"פ עומד על 275,216 תלמידים בכלל המגזרים. פתיחת שנת הלימודים תתקיים בסימן של: "ערבות הדדית", חדשנות פדגוגית, קידום הישגים, חיזוק הערכים וצמצום פערים

ראש העיר פותח את יום הלימודים הראשון. צילום: ארנון בוסאני


הבוקר, (א') 1.9.2019 תיפתח שנת הלימודים תש"פ, בסימן של: "ערבות הדדית", חדשנות פדגוגית, קידום הישגים, חיזוק הערכים וצמצום פערים. 

מספר התלמידים בירושלים בפתיחת שנת הלימודים תש"פ עומד על 275,216 תלמידים בכלל המגזרים. 
18,393 תלמידי כיתות א' יתחילו את שנת הלימודים בפעם הראשונה.
16,646 שמיניסטים יתחילו את שנת הלימודים האחרונה שלהם השנה. סה"כ בכלל המגזרים יחנכו 205 כיתות חדשות בפתיחת שנה הלימודים תש"פ.

תקציב מינהל החינוך 2019 בעיריית ירושלים עומד על כ- 2.1 מיליארד ש"ח. סך התקציב המושקע בפתיחת שנת הלימודים תש"פ הוא כ-  190 מיליון ₪.


שמות נפוצים בקרב תלמידים העולים לכיתה א' 
 במגזר הכללי: נועה, שירה וטליה לבנות (כבר שנה שנייה ברצף), אורי, אריאל ודניאל לבנים.
במגזר החרדי : שרה, יעל ואסתר לבנות, יוסף, משה ודוד לבנים (גם כן שנה שנייה ברציפות).
במגזר הערבי: השמות הנפוצים לבנות הם:  ליאן, גנא ומרים, ולבנים השמות הנפוצים הם מוחמד, מחמד ואחמד.

למען בטיחות התלמידים, כמדי שנה בשלושת הימים הראשונים ללימודים יוצבו שוטרי תנועה, פקחים רב תכליתיים ושוטרים עירוניים בצמתים מרכזיים ליד מוסדות החינוך. כמו כן, יתוגברו הסיורים הממונעים של יח' השיטור העירוני.  גם השנה יושם דגש על הסברה, אכיפה חיובית ופנייה לציבור הנהגים וההורים, לנהוג ביתר זהירות ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון : "כשאני מסתכל על מערכת החינוך הירושלמית, אינני רואה כיתות ובתי ספר, אלא תלמידים, ילדינו היקרים. כל תלמיד ותלמידה הם עולם ומלואו. אנו איננו המורים או המחנכים שלהם, אך כעירייה תפקידנו לתת לאנשי החינוך המצוינים של ירושלים את כל הכלים והמעטפת להיות הטובים ביותר עבור תלמידיהם. על כן אנו משקיעים בחינוך בירושלים מאמצים רבים ותקציבים חסרי תקדים בהיקפם. לכל השכונות ולכל המגזרים, ללא הבדל ומשוא פנים. כי הצלחת התלמידים היא ההצלחה שלנו. אני מאחל לכולם שנת לימודים מוצלחת ופורייה."

חברת המועצה חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך: "אני שמחה לבשר שהצלחנו בעבודה משותפת להגדיל את תקציב החינוך ולהפוך אותו לתקציב משמעותי שמשרת את הגישות החדשניות והמעודכנות ביותר בתחום החינוך. שיפוץ בתי הספר בירושלים בשנה האחרונה הוא הרבה יותר מטיח וקוסמטיקה לכיתות. בנינו מרחבי למידה וקמפוסים כוללים היאים לחינוך ילדי בירת ישראל."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה