"מעלות הדס והדר": עיריית ירושלים הנציחה את הלוחמות שנפלו בשער שכם



שמן של הדר כהן והדס מלכא ז"ל, לוחמות מג"ב שנרצחו בשער שכם, הונצח במדרגות המובילות אליו. ההורים: "מרגש מאוד, מודים לראש העירייה וחברי הוועדה"

צילום: עיריית ירושלים

חודש אחרי החלטת ועדת השמות העירונית בראשות משה ליאון לקרוא על שמן של הדס מלכא והדר כהן, לוחמות מג"ב שנהרגו בפיגועים שונים בשער שכם, את המדרגות המובילות לשער, הציבה העירייה שלטים הנושאים את שמן של אותן לוחמות במעלות השער וכך באופן רשמי ייקראו מעתה מעלות שער שכם "מעלות הדס והדר".

עופר כהן, אביה של הדר כהן הי"ד, אמר: "זהו רגע מאוד מרגש, הוא מותיר הרבה גאווה והוא מתווסף לעוד אינסוף פעולות הנצחה לזכרה של הדר, בין היתר 15 תינוקות שנקראו על שמה, שלושה ספרי תורה, שתי פלוגות מגב ואף שני בתי כנסת ומרכז הנצחה, הנמצאים כעת בהקמה, אני רוצה להודות לראש העירייה משה ליאון, נפגשתי איתו מספר פעמים ואני מאוד מעריך אותו וממתין בקוצר רוח לטקס שייערך במקום"

אביה של הדר ביקש להדגיש כי הוקם דף לזכרה של הדר בפייסבוק בשם "לזכר רש"ט הדר כהן", ששם אפשר למצוא עוד זיכרונות והנצחות מהדר הי"ד, וציין כי בימים אלו הוא מעביר הרצאות להעברת המורשת של בתו ללוחמי צה"ל, מגב ומוסדות חינוך שונים.

דוד מלכא, אביה של הדס מלכא הי"ד, אמר כי ההחלטה לקרוא לרחוב על שמה של בתנו היקרה לוחמת מג"ב, הדס מלכא הי"ד, היא חשובה ברמה הציבורית והחברתית יותר מאשר ברמה הפרטית. "הדס היא סמל וביטוי לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, שוויון מגדרי, העצמה נשית ואהבת הארץ". מלכא הוסיף כי הדס תמיד הייתה נחושה לתרום ככול יכולתה למדינה ולחברה, החל כנערה בהיותה מדריכה בתנועת הנוער, בני המושבים, ובהמשך כבוגרת בתפקיד לוחמת ומפקדת במג"ב. יש בהחלטה זו מסר לחברה בכלל,  ובפרט לילדים ולבני הנוער בנוגע לחשיבותם של ערכים חברתיים ראויים.

"ולעניין הקשר לירושלים, הדס האמינה בכל ליבה "אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה לנו מדינה" כך שההחלטה לציין רחוב על שמה יש בה משום תודה, הוקרה והערכה להדס. אנו מודים לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וחברי הנהלת העיר על קבלת ההחלטה"

בעירייה אומרים כי מדובר במהלך מרגש מאוד וכי ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי ראש העירייה וחברי הוועדה.

ראש העיר, משה ליאון, אמר: "זכיתי להנציח את שתי לוחמות מג"ב שקיפחו את חייהן בפעילות מבצעית בשער שכם. זהו רגע מרגש מאוד ומשמעותי ואני מברך את חברי ועדת השמות שהבינו את החשיבות והצביעו יחד איתי בעד ההנצחה. אני מאחל לעיר ירושלים ולתושביה שלא נדע עוד אסונות כאלה לעולם".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה