מעבר תת קרקעי יוקם מתחנת הרכבת הקלה אל בית החולים



המהלך שיקל משמעותית על באי בית החולים שערי צדק יוצא לדרך: מעבר תת קרקעי להולכי רגל יוקם מתחנת הרכבת הקלה "יפה נוף" לבית החולים

קרדיט הדמיות - באדיבות חברת מוריה

משרד התחבורה, עיריית ירושלים והמרכז הרפואי שערי צדק, מקדמים הקמת מעבר תת קרקעי להולכי רגל, שיחבר בין תחנת הרכבת הקלה "יפה נוף" ברחוב הרצל לבית החולים שערי צדק, בסמוך למבנה הכניסה החדש המוקם בימים אלו מעל החניון התת קרקעי בבית החולים.

המיזם מתוכנן על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה ויבוצע באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים.

המנהרה, באורך של 130 מטרים, צפויה להקל באופן משמעותי על הנגישות למרכז הרפואי שערי צדק, במיוחד עבור אנשים עם מוגבלות, קשישים ואנשים עם עגלות ילדים. כיום, הנגישות מתחנת יפה נוף אל גבול תחום בית החולים מחייבת מעבר חמישה מעברי חציה ויותר מ-300 מטרים הליכה, שרובה בשיפוע משמעותי ומדרכות צרות.

הפרויקט תוקצב על ידי משרד התחבורה בהיקף של כ- 73 מיליון שקלים, שאושרו לאחרונה בוועדת הכספים העירונית של עיריית ירושלים. העבודות להקמת המנהרה יחלו במהלך שנת 2024 ויימשכו כשלוש שנים.

מעיריית ירושלים נמסר: ״המיזם יאפשר גישה מהירה, נוחה ונגישה לבאי בית החולים דרך הרכבת הקלה עבור כלל האוכלוסיות, בדגש לאלה המתקשות בניידות. כך, תיווצר אלטרנטיבה נוחה ונגישה להגעה אל בית החולים גם באמצעות מערכת התחבורה הציבורית בעיר, תוך ייתור הצורך בשימוש ברכב פרטי. העירייה תמשיך לקדם פתרונות תחבורה יעילים, עבור כלל משתמשי הדרך ובמיוחד עבור משתמשי התחבורה הציבורית בעיר".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "קידום התחבורה הציבורית נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד. מרכיב חשוב במערכת הוא חיבור נוח ויעיל לבתי חולים ולמרכזים רפואיים, המשרתים מדי יום עשרות אלפי מטופלים, בני משפחה וחברי צוות רפואי, תוך הבטחת נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלות. היום אנחנו מציינים התקדמות משמעותית, עם הוצאתו לדרך של פרויקט מנהרת הולכי הרגל, שתחבר את תחנת הרכבת הקלה עם בית החולים שערי צדק. עם השלמת הפרויקט לא יצטרכו המטופלים והמבקרים להיעזר ברכב פרטי או במונית, על כל הטרחה והעומס הכרוכים בכך, אלא יוכלו להגיע בהליכה של דקות ספורות מתחנת הרכבת הקלה."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "ירושלים ממשיכה להוביל ולחדש בתחום התחבורה הציבורית. כעת אנחנו מתחילים במימוש חזון שרת התחבורה מירי רגב לחיזוק החיבוריות של מערכת הסעת ההמונים של ירושלים, המשרתת מרכזי השכלה, רפואה ותרבות ומחברת אותם למרכזי תעסוקה ומגורים. בשם משרד התחבורה, אפעל לקדם את הפרויקט בהקדם האפשרי לקראת סיומו המוצלח בקרוב.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין: ״זוהי בשורה חשובה עבור תושבי ירושלים. המרכז הרפואי שערי צדק הוא הנגיש בעיר וממוקם במרכזה של העיר בין צירי התנועה המרכזיים: כביש בגין וכביש 16 ובין 2 קווי רכבת קלה- הקו האדום והקו הירוק העתידי. מיקומו של שערי צדק הפך אותו למרכז אליו המקבל את מרבית אירועי החירום בעיר. הקמת המעבר התת קרקעי תשפר את הנגישות מקו הרכבת אל שערי צדק ותסייע למאות אלפי המטופלים המגיעים מידי שנה לטיפול. אני מודה לראש העיר משה ליאון ולמשרד התחבורה על קידום התכנית החשובה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה