מנהלי בתי החולים הציבוריים- בינהם הדסה ושע״צ: ״החל מהיום לא נקבל חולי קורונה״



על רקע התחלואה הגואה ואי מימוש ההסכמים עם האוצר לדבריהם, שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים כינסו מסיבת עיתונאים והודיעו כי יפסיקו לקבל חולי קורונה

מחלקות קורונה. פלאש 90

7 מנהלי בתי חולים ציבוריים איימו אמש (ראשון) כי החל מהיום (שני) יפסיקו לקבל לטיפול חולי קורונה והחל מיום רביעי ייפתחו בשביתה, זאת לאחר שלטענתם המדינה הפרה את התחייבויותיה כלפיהם. "ההסכם עליו חתמנו אינו ממומש, אין פתרון לשנה הבאה, אין לנו יכולת לשלם לספקים ונשאר לנו חמצן למספר ימים בלבד לפני קריסה", הזהירו המנהלים. "אי אפשר להילחם בקורונה ובניתוק של משרדי האוצר והבריאות במקביל".

במסיבת עיתונאים שערכו מול משרדי משרד הבריאות בירושלים, מנהלי בתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה, ושני בתי החולים בנצרת, הזהירו כי החל מהיום יפסיקו לקבל לטיפול חולי קורונה. המשמעות של השביתה החל מיום רביעי: בתי החולים יקבלו רק מקרים דחופים ומצילי חיים ויבטלו פעילות אלקטיבית.

מנהלי בתי החולים טוענים כי 300 מיליון שקלים שהבטיחה המדינה לבתי החולים הציבוריים עדיין לא הועברו. נוסף על כך, סעיף בהסכם מול משרד האוצר קבע כי אם מגפת הקורונה תימשך אז בכל חודש תועבר תוספת של 55 מיליון שקלים. לדברי המנהלים, כי החל מחודש יולי - התוספת אינה מועברת.

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק, אמר: "שנה וחצי, ארבעה גלי קורונה שאנחנו עובדים יומם ולילה כדי להציל את הערים הכי אדומות בישראל. מאחורי התמונה המביישת הזאת יש דבר אחד: מדינת ישראל אחרי דיונים הגיע להסכם עם בתי החולים הציבוריים והפרה אותו".

פרופ' מרין הוסיף: "במצב הנוכחי אנחנו לא יכולים להמשיך לטפל. אין לנו ציוד רפואי ואין לנו משכורות לשלם. לכן החל ממחר נפסיק לטפל בחולי הקורונה כי אין לנו אמצעים. בהמשך השבוע נפתח בשביתה - אין לנו ברירה".

זה יום עצוב שבירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת לא תהיה מערכת בריאות", אמר פרופ' יורם וייס, מנכ"ל בית החולים הדסה. "העובדים שלנו שטיפלו באלפי חולים נפגעו וכך גם הספקים שלנו. האפשרות שלנו לתת טיפול טוב ומיטבי כמו שניתן בתל-אביב, צריך לתת אותו גם בערים האלה. שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות צריכים לבוא ולסייע לקיים את ההסכם הזה. יש הרבה בעיות במדינת ישראל - אבל צריך לפתור את המשבר של בתי החולים הציבוריים בישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה