מכה לפרקליטות: "נתקשה להרשיע את נתניהו בשוחד בתיק 4000"



השופטים קראו לנציגי הפרקליטות וסנגוריו של רה"מ להגיע לחדרם והעבירו מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות שיתקשו להוכיח שוחד בתיק העוסק בפרשת בזק-וואלה. בליכוד הגיבו: ''מי יפצה את משפחת נתניהו על שנים של רדיפה בלתי נסבלת?''.

depositephoto בנימין נתניהו

מכה לפרקליטות במשפט נתניהו: במהלך דיון במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, קראו השופטים לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של ראש הממשלה להגיע לחדרם במהלך הדיון, והעבירו להם מסר חד וברור שלפיו הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 העוסק בפרשת בזק-וואלה. כך נחשף אמש בחדשות 13.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מהליכוד הגיבה על הפרסום: ''ומי יפצה את משפחת נתניהו על שנים של רדיפה בלתי נסבלת? ומי יפצה את אזרחי ישראל אחרי עוד ועוד סבבי בחירות של תעמולה שיקרית על 'שוחד, מירמה והפרת אמונים' שהוציאו את המדינה מאיזון ויציבות וגרמו לקיטוב אדיר שמקורו בשקר? מי?''.

שר החינוך יואב קיש הגיב: ''אחרי שנים של רדיפה תקשורתית ומשפטית נגד ראש הממשלה, רדיפה שהפכה כאן מדינה שלמה, היום גם השופטים אומרים בצורה ברורה שאין סיכוי להרשעה בשוחד. נתניהו עבר רדיפה לא אנושית כשכבר מהרגע הראשון היה ברור שהיא גם שקרית''.

שר החוץ אלי כהן אמר: ''נורות אזהרה בוהקות הבהבו מעל חקירות נתניהו לכל אורך הדרך. כל מי שעיניו בראשו יכל לראות את שלל החורים וסימני השאלה בתיקים שהם חסרי תקדים. שמח שהאמת מתחילה להתבהר''.

ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי קרא לתביעה במשפט נתניהו להסכים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה נתניהו. ''במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי היתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון'', אמר סער.

''עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו"מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון'', הסביר שר המשפטים לשעבר.

לפני כחודש שגריר ישראל לאו"ם ושר התקשורת לשעבר גלעד ארדן העיד בתיק 4000 בבית המשפט המחוזי בירושלים. בעדותו סיפר ארדן על הניסיונות של אלוביץ' לשנות את החלטתו ברפורמת השוק הסיטונאי, שהייתה אמורה להוריד את המחיר שאזרחים משלמים לבזק, שעליה שלט אלוביץ', ובכך לפגוע ברווחים שלו : "פנה אלי במספר הזדמונוית, פעם אחת אף בביתי ורמזתי לו ללכת".

ארדן טען כי נתניהו לא דיבר איתו על אלוביץ', אבל כן שאל אותו האם הוא קשוב לטענות של בזק: "ראש הממשלה דיבר איתי פעם אחת על הנושא, אמרתי לו שאני בהחלט קשוב.

בחדשות 13 דווח כי לפני כחודשיים פרקליטיהם של ראש הממשלה ושל איש העסקים שאול אלוביץ', המואשמים בתיק 4000, נפגשו עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בניסיון לשכנע אותה להסכים לגישור.

ההצעה ללכת לגישור פלילי בתיקי נתניהו הועלתה על ידי פרקליטיו של אלוביץ', ובניסיון לשכנע את היועמ"שית הם נפגשו עמה. מסביבת נתניהו נמסר אז: "בית המשפט הוא זה שהמליץ לפרקליטות להגיע לגישור לאור ההתפתחויות במשפט. פרקליטי ראש הממשלה אמרו שאין להם התנגדות לכך ועמדתם לא השתנתה".

חקירת תיק 4000, המכונה גם תיק בזק-וואלה, נפתחה ביוני 2017 ועוסקת בקשרים הפסולים בין שאול אלוביץ', שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק, לבין ראש הממשלה נתניהו. בספטמבר 2019 הוגש כתב האישום בפרשה, ובמאי 2020 החל משפט נתניהו לאחר שהיועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט החליט להעמיד אותו לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מואשמים בשוחד, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה