מחלימות ביחד: סדנאות ייחודיות למחלימות מסרטן השד לריפוי נפשי



מיזם חדש של מאוחדת ושערי צדק יסייע לנשים שמחלימות מסרטן השד להתמודד עם הקשיים הרגשיים והנפשיים של המחלה. הסדנא תינתן בתנאים מלונאיים וללא תשלום, תימשך 5 ימים ותשלב טיפולים פרטניים וקבוצתיים

נשים שמתמודדות עם סרטן השד מפנות לעיתים את רוב המשאבים לטיפול הפיזי במחלה, ולא מוצאות את הזמן או את הפלטפורמה הנכונה שתאפשר להם להתמודד גם עם ההיבטים הרגשיים של המחלה. מיזם חדש של מאוחדת, המרכז הרפואי שערי צדק ומדיקל קר יסייע לנשים שהחלימו לאחרונה מסרטן השד להתמודד גם עם ההיבטים הרגשיים והנפשיים של המחלה, במסגרת סדנאות INHEAL.
 

ד"ר הדר גולדווסר; מנהלת שירות שד במרכז הרפואי שערי צדק

במהלך סדנא בת 5 ימים, שניתנת לנשים ללא עלות ובתנאים מלונאיים, יחוו הנשים טיפולים פרטניים ודינמיקות קבוצתיות בהנחיית מלווים מקצועיים. הסדנאות יתקיימו במסגר מחקר, בהובלתם של פרופ' ניר פלד, מנהל המערך האונקולוגי בשערי צדק, ד"ר הדר גולדוסר, מנהלת שירות שד בשערי צדק וד"ר ארז כרמון ממאוחדת, בו תיבדק ההשפעה של קיום סדנאות תמיכה אינטגרטיביות על איכות החיים של המחלימות. 
 
גם אחרי סיום תקופת הטיפולים, נשים שמחלימות מסרטן השד מתמודדות עם תחושות מורכבות כמו תחושות אובדן, בדידות וגם חשש מחזרת המחלה. לצד כל זה מתקיימת לעיתים תחושה של פגיעה בנשיות. כל סדנא, שתתקיים במסגרת אינטימית של עד 30 נשים, תתמקד בטראומה הרגשית שנוצרה עקב המחלה, בחיזוק החיוניות בגוף לאחר הטיפולים הקשים ובמתן כלים למציאת כוחות ריפוי פנימיים ובחזרה לחיים בריאים ומאוזנים יותר.

ד"ר ארז כרמון מומחה בילוד וגניקולוגיה בקופ"ח מאוחדת.
"הליך ההחלמה של כל אישה מורכב מהטיפולים הרפואיים שהיא עוברת, אבל באותה הנשימה גם בטיפול בנפש שלה, ובמתן מענה למשברים ולטראומות הנפשיות שהיא עוברת בתקופה לא פשוטה זו", מסביר ד"ר ארז כרמון, מומחה ביילוד ובגינקולוגיה במאוחדת ואחד ממובילי המחקר, "למרות שהשלב העיקרי בטיפול הסתיים, ההתמודדות הנפשית והרגשית עדיין בעיצומה, ומטרת הסדנא להעניק לכל מחלימה את הכלים להתמודד גם עם הקשיים שמגיעים דווקא בנקודת זמן זו החיונית להחלמה ".
 
ד"ר הדר גולדוסר, מנהלת שירות שד במרכז הרפואי שערי צדק: ״אני מתרגשת לקראת שיתוף הפעולה של המכון שלנו בשערי צדק עם סדנאות inheal, שיתוף המבטא את ראיית השלם והבריא - גוף ונפש. ההחלמה מתחילה בגוף אך ברובה בנפש והצעד הראשון קדימה מתווה אופק חדש ונקי. אני משוכנעת שסדנאות מסוג זה הן הדרך הנכונה ומקווה שירבו שיתופי פעולה מסוג זה למען כלל חולי הסרטן בישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה