מחאת העדה האתיופית: נפצעו שני קציני משטרה ו- 15 חשודים נעצרו



מאות הפגינו וחסמו את הכניסה לעיר. המפגינים זרקו חפצים, שרפו פחים וחסמו את הצירים המובילים אליה. המשטרה עצרה 15 מפגינים שתקפו את השוטרים והפרו את הסדר הציבורי. שני קציני משטרה נפגעו בראש ובגב. המשטרה: "אנו רואים בחומרה רבה את האלימות שהופנתה במהלך היממה האחרונה כלפי השוטרים והובילה לפציעתם של עשרות שוטרים"

בשעות האחרונות החלו ברחבי הארץ מחאות אלימות במספר מוקדים. תחילה חסמו המוחים צירי תנועה מרכזיים והמשטרה אפשרה להם להביע את מחאתם תוך הפגנת הכלה ואיפוק רב. המשטרה מסרה: "לצערנו מחאות אלו הפכו להתפרעויות אלימות ומשוללות כל רסן תוך אלימות חמורה שהופנתה נגד שוטרי משטרת ישראל שמתבטאת בידויי בקבוק תבערה, אבנים, בקבוקים, תקיפת שוטרים שריפות צמיגים ונזק לרכוש".

בירושלים מאות מפגינים חסמו את הכניסה לעיר משעות אחר הצהריים ושורפים פחים. בעקבות ידוי אבנים של המתפרעים, נפצעו שני קציני משטרה בראש ובגב. בהמשך תקפו שוטרים והמשטרה עצרה 15 חשודים שתקפו את השוטרים והפרו את הסדר הציבורי.
הפגנות. צילום: דוברות המשטרה
לקראת חצות, המשטרה שפעלה בכניסה לעיר ירושלים הדפה את המפגינים לצדי הכביש, ואיפשרה את הזרמת התנועה ביציאה והכניסה לעיר. בשעה זו החסימה הוסרה והציר נפתח לתנועת כלי רכב.

צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך היומיים האחרונים, משטרת ישראל איפשרה למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר מוקדים ברחבי הארץ תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים. המשטרה ניהלה שיח רציף ונקטה במאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש.

לאור מעשי אלימות הקשים מצד מפגינים רבים, שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים במהלך היממה האחרונה ולפגיעה בסמלי שלטון,  הנחה מ"מ מפכ"ל ניצב מוטי כהן, לא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות כנגד מפירי הסדר ופורעי חוק.

בהתאם, המשטרה פועלת כעת לפזר את המפגינים ולהפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח ובמטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך".

צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיפו: "אנו רואים בחומרה רבה את האלימות שהופנתה במהלך היממה האחרונה כלפי השוטרים והובילה לפציעתם של עשרות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך להיערך כוחות גדולים למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד אלימות מכל סוג שהיא כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה