מות הילד בבור המים בבית חנינא: ראש העיר ירושלים הורה על הקמת צוות בדיקה



לאחר שקייס אבו רמילה, בן ה-8, אותר ללא רוח חיים במאגר מים בשכונת בית חנינא בבירה, משה ליאון הנחה על הקמה מיידית של צוות בדיקה שיבחן את האירוע

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הורה אמש (שבת) להקים צוות בדיקה לאירוע בו נפל למותו קייס אבו רמילה, בן ה-8, למאגר מים בשכונת בית חנינא בעיר.

"בשם העיר ירושלים והנהלת העירייה אני משתתף בצערה של המשפחה. אנו נעשה כל שידרש כדי שמקרים כאלה לא יחזרו, עוד הערב הנחתי על הקמת צוות בדיקה לאירוע, שהונחה להגיש את המלצותיו הראשוניות עד יום חמישי.

צוותי עיריית ירושלים טיפלו באירוע החל מיום שישי וממשיכים גם בעת הזו. לבית הספר בו למד הילד גוייסו צוותי תמיכה, ולמשפחת הילד ניתנת תמיכה מכל גורמי העירייה ואגף הרווחה".
קייס אבו רמילה. (צילום: דוברות המשטרה )

ביום שישי, קייס אבו רמילה, בן 8, נעדר בשכונת בית חנינא בירושלים, זאת לאחר שמשפחתו דיווחה על היעדרותו. הוא אותר בשבת בבוקר בתוך מאגר מי גשמים בשכונה. הילד אותר בקרקעית הבור, כשהוא ללא הכרה, ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה - שם נאלצו צוות בית החולים לקבוע את מותו. 

כוחות משטרה גדולים ומאות תושבים השתתפו בחיפושים במהלך הערב והלילה. 

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי ארבעה צוותי חילוץ פעלו במשך הלילה בתוך מאגר מי גשמים בשכונת בית חנינא, בעקבות דיווח על ילד שנעלם באזור. לוחמי האש סרקו את המאגר, ובמקביל שאבו את המים בתוכו. סמוך לשעה 7:40 הם איתרו אותו בקרקעית הבור, ללא הכרה.

החיפושים בבור המים במהלך הלילה(צילום: דוברות כב"ה)

סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת האומה ומפקד פעולות החילוץ בשטח, אמר: "סמוך לשעה 22:00 קיבלנו הודעה מהמשטרה על ילד שנעדר באיזור בית חנינא. לאחר הצלבות נתונים הדיווח היה שכנראה מיקומו בבור ניקוז של מי גשמים. מיד התחלנו בפעולות סריקה של הגדה ובתוך המאגר על ידי מחלצי יל"מ ובמקביל הפעלנו משאבות ייעודיות על מנת לשאוב את המאגר. החילוץ התבצע תחת תנאים קשים של קור, בוץ ומים עכורים ונמשך מספר שעות. בשעות הבוקר סמוך לשעה 7:40 לוחמי האש המחלצים איתרו את הילד בתחתית הקרקעית, ולצערנו הוא היה ללא רוח חיים".

פרמדיק מד"א ינאי לוי סיפר כי "כשהגענו הייתה המולה גדולה. עשרות אנשים הסתובבו במקום. צוות רפואי מקומי ביצע בילד פעולות החייאה בסיסיות. תוך כדי העברתו לניידת טיפול נמרץ סיפרו שהוא חולץ ממאגר מים כשהוא ללא סימני חיים".








 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה