מורשת קרב מדור לדור: התגשמות החלום של יעקב אילון



יעקב אילון מירושלים, לוחם גבעתי (תש"ח) לשעבר וכיום בן 90 הגשים חלום אחד כאשר פגש את מפקד חטיבת גבעתי וסיפר לו על חוויותיו ומורשת הקרב שלו. בעת המפגש, ביקש יעקב ממפקד החטיבה להגשים את חלומו השני, ולערוך טקס צבאי לציון הקרב על גבעה 69. השבוע, נערך הטקס הצבאי הראשון לציון הקרב ונופלי החטיבה

עד לפני פחות משנה, החלום של יעקב אילון מירושלים, לוחם גבעתי (תש"ח) לשעבר וכיום בן 90, היה לפגוש את מפקד חטיבת גבעתי ולספר לו על חוויותיו ומורשת הקרב שלו.

החלום התגשם, ובאוגוסט שעבר הגיע מפקד החטיבה, אלוף-משנה איציק כהן, לביתו של יעקב. במפגש בין השניים, סיפר לו יעקב על קרבות רבים בהם לחם, על מורשת הקרב שלו ושל חבריו לפלוגה, ועל החברים שאבדו בעת הלחימה.

מפקד החטיבה, אלוף-משנה איציק כהן בביתו של יעקב אילון. צילום: דו"צ


הם עברו על תמונות וזכרונות, וכהן העניק ליעקב את הכומתה הסגולה של החטיבה. אז, ביקש יעקב ממפקד החטיבה להגשים את חלומו השני, ולערוך טקס צבאי לציון הקרב על גבעה 69.

מפקד החטיבה, אלוף-משנה איציק כהן בביתו של יעקב אילון. צילום: דו"צ


לפני 73 שנים, במסגרת מלחמת העצמאות, נערך הקרב על גבעה 69 בסמוך לקיבוץ ניצנים ובאר טוביה, ובאזור אשקלון ואשדוד. הקרב התרחש בין כוח הצבא המצרי לבין פלוגה 51 של חטיבת גבעתי תש"ח. בקרב נהרגו 20 לוחמים, נפצעו רבים ונלקחו שבויים, והוא הסתיים בניצחון מצרי. בהמשך המלחמה, האזור נכבש בחזרה בידי כוחות צה"ל.

השבוע, נערך הטקס הצבאי הראשון לציון הקרב ונופלי החטיבה. עבור יעקב אילון, שאיבד רבים מחבריו באותו קרב עקוב מדם, האירוע החשוב מרגש כפליים. "הפלוגה הייתה למשפחה בשבילי - גבעתי תש"ח הייתה הגאווה שלי," הוא מספר בהתרגשות.

הטקס הצבאי הראשון לציון הקרב ונופלי החטיבה. צילום: דו"צ


צילום: דו"צ


מפקד חטיבת גבעתי, אל"ם איציק כהן, נשא דברים בטקס: "יעקב, שאותו זכיתי להכיר בשנה האחרונה, לחם בגבורה על אדמתנו ואני רוצה להודות לו על כך. יעקב - בנית את המדינה ועלי להמשיך במשימה. יעקב אילון, חטיבת גבעתי עומדת כולה ומצדיעה לך."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה