מורי הנהיגה בירושלים: "משביתים את הטסטים מסוף החודש הקרוב"



לאח ההסכם הסופי המעביר את הטסטים משכונת גילה לאזור התעשייה בתלפיות, ועד מורי הנהיגה בירושלים מתנגדים נחרצות, והודיעו על השבתת מערך מבחני הנהיגה בבירה. מסוף החודש לא יהיו טסטים

צילום: פלאש 90
מורי הנהיגה בירושלים מערב קיבלו החלטה להשבית את מערך המבחנים המעשיים בנהיגה (טסטים) מסוף החודש הקרוב עם המעבר של מתחם הטסטים לאזור התעשיה תלפיות. כמו כן, החל מהשבוע המורים לא מזמינים מבחנים דרך האתר של משרד התחבורה.

ועד מורי הנהיגה מסרו "מאז יצאו מבחני הנהיגה להפרטה ( יולי 2018 ) סובלים תלמידי הנהיגה בירושלים ממתחם טסטים כושל שלא עומד בתנאי  המכרז של משרד התחבורה: חוסר בחניות, כניסה ויציאה פקוקים וחסומים, שרותים לא זמינים, אזור בבניה בשל תשתיות לרכבת הקלה, בורות, מהמורות , חוסר בסימונים על פני הדרך וכו'". 

עוד הם הוסיפו "אחרי שנתיים של הידברויות, בקשות רבות מצאה החברה הזכיינית ( טלדור ) בשתוף העיריה להעביר בסוף החודש הקרוב את המתחם למקום יותר גרוע : אזור התעשיה תלפיות. כל אזור תלפיות עובר עכשיו ובעתיד הקרוב מהפכת בניה עם ביצוע תשתיות לרכבת הקלה וכן כריית מנהרות ובניית בינינים חדשים.  ובכך למעשה הסבל של תלמידי הנהיגה והמורים לנהיגה צפוי להיות גרוע יותר!"

"העלו הצעות נוספות על ידנו ואף על ידי ראש העיר ( מתחם אצטדיון טדי למשל ) אולם גחמות פוליטיות ושיקולים כספיים שלא מעינייננו (הכשל החוזי הוא של בין משרד התחבורה והחברה הזכיינית ) הסיטו את הגורמים להעביר את המתחם למקום גרוע יותר". 


"ירושלים מהווה את המתחם הגדול ביותר בארץ - כארבעה עשר אלף תלמידי נהיגה ומאות מורים . מן הראוי שבעיר הבירה יהנו ויקבלו שירות של מבחני נהיגה כמו בשאר המקומות בארץ . הכותרות של הפרטת מבחני הנהיגה : מקצועיות , הוגנות , שיוויוניות - כל אלה ועוד לא מתקיימים בירושלים . למרות פגישות רבות עם הגורמים השונים לא מצאנו בסופו של דבר אוזן קשבת ולכן פותחים מורי הנהיגה בירושלים במאבק עד למציאת פתרון הולם". 

עופר איובי, היועץ הבכיר לראש עיריית ירושלים, הגיב בנושא בתכנית 'בדרך הביתה' עם מאיה חסון: "ראש העיר מקשיב לכל הנוגעים בדבר, הוא לא יאפשר פגיעה במורי הנהיגה בירושלים. הפיילוט בתלפיות יבחן במשך שנה וילמדו הלקחים. המקום נבחן ע"י יועצי תחבורה. כמו כן, העירייה למעלה משנתיים פועלת בנושא ללא מנוח". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה